انتخابات

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس در ۲ مرز ورودی و ۶ مرز خروجی و ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در فواصل پیش بینی شده، در نقاط صفر مرزی به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین مستقر می‌شوند.

گرمازدگی؛ تهدیدی جدی برای زائران اربعین/ ایجاد زیرساخت‌ها در نقاط صفر مرزی

جعفر میعادفر گفت: چهارمین همایش بین المللی سلامت در اربعین از دیروز آغاز شده و تا فردا (۱۵ تیر) ادامه دارد، در این همایش، اقداماتی که در اربعین سال‌های گذشته انجام شده است و نقش استان‌های معین و مرزی بررسی می‌شود و نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال سال گرمی است و براساس پیش بینی‌ها حدود ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، افزود: برای هماهنگی بیشتر و تقسیم وظایف دستگاه‌ها تصمیم گرفته شد اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور در حاشیه همایش سلامت در اربعین برگزار شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه امسال گرمازدگی یکی از تهدیدهای جدی در مراسم اربعین و حج است، گفت: زائران حج باتوجه به گرمای عربستان، پالایش شده و تحت نظارت پزشکی عازم این سفر شدند، اما با وجود همه این مراقبت‌ها چند نفر به علت گرمازدگی فوت کردند.

میعادفر با بیان اینکه جریان برگزاری اربعین به سمت گرما سیر می‌کند و به همین علت از سال گذشته زیرساخت‌های دائمی در نقاط صفر مرزی ایجاد کردیم، افزود: در مرز مهران یک مرکز درمانی به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر با ۱۵۰ تخت بستری ساخته شد تا اقدامات درمانی کامل برای زائران بیماری که به آنجا مراجعه می‌کنند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به علت گرمای زیاد هوا امکان اقدامات درمانی در کانکس و چادر نیست، گفت: باتوجه به تردد زائران از مرزها، در مرزهای خسروی، چذابه و ریمدان هم از ۱۵۰ تا ۱۰۰ تخت بستری فراهم کردیم.

رئیس سازمان اورژانس افزود: از مرز ریمدان، زائران پاکستانی تردد می‌کنند و آنها در کشورشان از سطح بهداشتی ضعیفی برخوردارند، به همین علت تمام زائران پاکستانی در مرزها واکسیناسیون می‌شوند.

میعادفر گفت: کمیته مرکزی اربعین برای مراقبت از ورود انواع بیماری‌ها به کشور، از ورود افراد بیمار به کشور ممانعت می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: تیم‌های بهداشتی مستقر در مرزها توسط کیت‌های تشخیص سریع بیماریابی کرده و تماس افراد بیمار با دیگران را قطع کرده و آنها را قرنطینه می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس گفت: حدود هزار و ۵۰۰ نیروی فوریت پزشکی در این مراسم شرکت می‌کنند و تیم‌های بهداشتی بر عرضه مواد غذایی و آب مصرفی در موکب‌ها نظارت خواهند کرد.

وی افزود: از آمبولانس‌های استان‌های دیگر برای خدمات اورژانس در استان‌های مرزی کمک می‌گیریم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.