انتخاب چهاردهم

دیوید لامی، وزیر امور خارجه جدید انگلیس در نخستین موضع‌گیری رسمی سیاسی خود بر حمایت خود از تلاش‌های بین‌المللی برای «آتش‌بس فوری» در غزه و آزادی اسرا تاکید کرد.

وزیر خارجه جدید انگلیس، خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

به گزارش قدس آنلاین، دیوید لامی پس از انتصاب به عنوان وزیر خارجه انگلیس نخستین اظهارنظر سیاسی خود را درباره تحولات جنگ در منطقه غرب آسیا را ابراز کرد.

پایگاه خبری النشره لبنان بامداد شنبه گزارش داد در پی پیروزی حزب کارگر انگلیس به رهبری «کی‌یر استارمر» در انتخابات زودهنگام در انگلیس، دیوید لامی، وزیر خارجه جدید انگلیس نخستین اظهارات رسمی خود خواستار تلاش‌های جهانی برای آتش بس فوری در غزه شد.

لامی در اولین اظهارنظر خود به شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت: اکنون باید با تکیه بر دیپلماسی از آتش بس فوری و برای آزادی اسیران تلاش کنیم.

وی در نخستین نطق رسمی خود پس از پیروزی بر حزب رقیب خود اعلام کرد که «مردم برای تغییر و بازگشت حزب کارگر به قدرت رأی دادند و وعده داد که برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته افکار عمومی به دولت در عمل تلاش خواهد کرد.‌

گفتنی است ک کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر با پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی انگلیس، به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد، این پیروزی به ۱۴ سال حاکمیت حزب محافظه‌کار در انگلیس پایان داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.