آخرین تحولات لبنان

سنگان خواف به عنوان عظیم‌ترین ذخایر سنگ آهن راهبردی خاورمیانه ظرفیت ویژه‌ای دارد.

تحول عظیم در پهنه صنعتی معدنی سنگان

به گزارش قدس خراسان، نماینده مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی، گفت: این منطقه منجر به تحولی ویژه در منطقه شده و در راستای تسریع در محور شرق کشور شکل گرفته است. 

 امیر توکلی افزود: انتظار می‌رود فضایی همگرا و همسو بین مجموعه صنایع معدنی در راستای سیاست‌گذاری کلان با نگاه فرا ملی ایجاد شود.
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس گفت: در ابتدای امر سعی کردیم با یک نگاه آینده‌پژوهی و تاکید بر رویکرد مطالعات و پژوهش محور، نقشه راه ترسیم تا در نهایت منجر به ایجاد کلیدر تعمیم فولاد و زنجیره‌ی صنایع مورد استفاده‌مان در شرق کشور شود. 

عضو کمیسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهنه مذکور، ظرفیت خواف را پوشش می‌دهد، گفت: ظرفیت صنایع و ذخایر معدنی افغانستان در محور نقطه صفر مرزی باید با نگاهی کلان در راستای فرآوری و ارتباط بین صنایع ملی افغانستان و ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین به ایجاد زیرساخت‌های ریل چابهار-زاهدان-بیرجند اشاره کرد و گفت: این کریدور ریلی تا هرات در سال می‌تواند همه‌ انتظارات را به عنوان یک ارتباط معنادار در کنار همدیگر عملیاتی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.