سرپرست معاونت برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از پایش عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی بر اساس بازدیدهای میدانی کارشناسان سازمان غذا و دارو خبر داد.

 تجهیزات پزشکی در سامانه تیتک رهگیری می‌شود

مودت همایی، با اشاره به اینکه کارشناسان تجهیزات پزشکی معاونت‌های غذا و دارو به‌منظور ارزیابی و صدور GLN از واحدهای صنفی منتخب تجهیزات و ملزومات پزشکی بازدید می‌کنند، گفت: شناسه مکان یک کد ۱۳ رقمی منحصربه‌فرد برای هر واحد عرضه‌کنندگان و توزیع کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی به منظور دسترسی به سامانه TTAC است و امکان رصد تجهیزات و ملزومات پزشکی را از تأمین کننده تا مصرف‌کننده فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای کارشناسان سازمان غذا و دارو از عرضه کنندگان تجهیزات پزشکی، مواردی چون موقعیت مکانی، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص استانداردهای انبارش ملزومات پزشکی، الزام الصاق برچسب اصالت کالا و تاریخ انقضا کالاهای مصرفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مودت با بیان اینکه برخی از کالاهای موجود در واحدهای صنفی به علت رعایت نکردن الزامات جمع‌آوری شده‌اند، گفت: بازدید از سایر واحدهای عرضه کنندگان و توزیع کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.