تومور ۱۶ کیلویی در بیمارستان ناظران مشهد از شکم بیمار خارج شد.

خارج کردن تومور ۱۶ کیلویی از شکم بیمار ترکمنستانی

به گزارش قدس خراسان، به نقل از انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد، طی یک عمل جراحی ۳ ساعته در بیمارستان ناظران مشهد، تومور ۱۶ کیلویی از شکم بیمار خارج شد.

دکتر احسان سلطانی، متخصص جراحی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان با اعلام این خبر گفت: بیمار، آقای ۴۷ ساله اهل کشور ترکمنستان با تومور بزرگ و وسیع از جنس لیپوسارکوم در داخل لگن و شکم که از حفره لگن تا بالای طحال ادامه داشت، در اتاق عمل بیمارستان ناظران مشهد، تحت عمل جراحی۳ ساعته قرار گرفت و تومور ۱۶ کیلویی به همراه قسمتی از روده کوچک، روده بزرگ و کلیه چپ که در داخل تومور بود از بدن بیمار با موفقیت خارج شد.

وی همچنین تاکید کرد: دومین عمل جراحی این بیمار نیز روز گذشته برای خارج کردن پک شکمی که برای کنترل خونریزی در شکم قرار داده بودیم انجام شد و با حال عمومی خوب از ICU به بخش عمومی منتقل شد و در حال حاضر بستری است که در روزهای آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

دانشیار و مدیر گروه جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: متاسفانه این بیمار ترکمنستانی یکبار در کشور خود تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که این عمل ناموفق بوده و برای درمان به کشورمان و شهر مشهد مراجعه و از خدمات درمانی ما استفاده نمود.

بیمارستان ناظران مشهد با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد از سال ۱۳۹۹ در مشهد آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.