یک نماینده مجلس: ارتباط موثر دولت سیزدهم در زمینه انرژی با همسایگان نیز از دیگر رویکردهای مثبت دولت سیزدهم بوده است که با توسعه روابط در پیمان شانگهای و همچنین بریکس این روابط در آینده توسعه نیز خواهد یافت.

خنثی‌سازی تحریم‌ها در صنعت نفت و گاز ایران با ارتباط موثر دولت سیزدهم در سطح جهانی

بررسی شاخص­ های مختلف در حوزه انرژی در دولت سیزدهم نشان می­دهد که این دولت عملکرد قابل دفاعی در این زمینه داشته است. افزایش تولید و فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم به نحوی که فروش نفت به میزان قبل از تحریم­ها نزدیک شد و صادرات گاز نسبت به آن دوران افزایش یافت، از جمله دستاوردهای دولت شهید رئیسی محسوب می­شود.

به گواهی آمار و ارقام، رشد اقتصادی 4 درصدی کشور را مدیون حوزه نفت و گاز هستیم. این دستاوردها به راحتی به دست نیامد. طی سه سال گذشته نه تنها تحریم­ها کاهش نیافت، بلکه افزایش هم یافتند. در این وضعیت، به فروش رساندن نفت و گاز کشور و افزایش سطح تولید و جذب سرمایه کار آسانی نبود.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی بر اثر سیاست­گذاری­ های ابتکاری به دست آمد

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی بر اثر سیاست­گذاری­ های ابتکاری به دست آمد. به طور مثال، سهامداری در پالایشگاه­های فراسرزمینی در ازای ارائه خدمات فنی و مهندسی و عرضه نفت به کشورهای هدف در راستای بازارسازی تضمینی برای فروش نفت کشور به اجرا گذاشته شد.

استفاده از دستاوردهای دانش­ بنیانی نیز از دیگر سیاست­ هایی بود که در دولت سیزدهم به اجرا گذاشته شد. در ادامه نظرات اسماعیل سیاوشی، عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی را در ادامه در خصوص سیاست­های دولت سیزدهم در حوزه انرژی می­خوانید.

تحقق مسیرهای تضمین‌شده نظیر بازارسازی برای پالایشگاه‌های فراسرزمینی در دولت سیزدهم

اسماعیل سیاوشی نماینده مجلس در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم در حوزه توسعه تجارت نفت خام گفت: یکی از اقدامات راهبردی دولت سیزدهم، تحقق مسیرهای جدید و تضمین‌شده نظیر بازارسازی برای پالایشگاه‌های فراسرزمینی بوده است که در دولت شهید رئیسی به خوبی پیگیری شد و زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: ارتباط موثر دولت سیزدهم در زمینه انرژی با همسایگان نیز از دیگر رویکردهای مثبت شهید رئیسی و دولت سیزدهم بوده است که با توسعه روابط در پیمان شانگهای و همچنین بریکس این روابط در آینده توسعه نیز خواهد یافت و این امر زمینه‌ساز فروش و صادرات منابع نفت و گاز کشور به این کشورها خواهد شد.

جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت در دولت شهید رئیسی

این نماینده مجلس در رابطه با رویکرد راهبردی ایران در زمینه توسعه زنجیره ارزش نفت خام نیز گفت: علاوه بر بحث کیفی‌سازی و بهبود کیفیت تولید فرآورده‌ها، مسیر تکمیل زنجیره ارزش نیز به خوبی طی شد و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه پالایشگاه‌ها و همچنین بخش پتروشیمی کشور به درستی در دولت‌سیزدهم در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر بحث رشد اقتصادی زمینه‌ساز رشد اشتغال‌زایی نیز شد.

وی در پایان گفت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی با افزایش جذابیت تولید نیز از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در بخش نفت و گاز بوده است. نکته مهم اقدامات مثبت دولت سیزدهم در افزایش جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت و گاز بوده و هم اینکه توانستیم مردم را در توسعه و رشد اقتصادی کشور نیز مشارکت دهیم به نفع کشور و اقتصاد نیز است. همچنین نگاه ویژه دولت سیزدهم در مشارکت و همکاری با کشورهای خارجی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در برداشت از میادین نفت و گاز کشور بسیار مهم بوده است و باید تداوم یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.