معاون وزیر صنعت از صادرات شیرآلات ساختمانی تولید داخل به ۱۲ کشور خبر داد و گفت: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند.

صادرات شیرآلات ساختمانی ایران به ۱۲ کشور

به گزارش قدس آنلاین محمد مهدی برادران در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه لوله و اتصالات ساختمان با اشاره به رشد کمی تولید شیرآلات ساختمانی در کشور، اظهار کرد: در حوزه طراحی و کاهش فضا، توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب، تولید شیرآلات کم‌سرب یا بدون سرب شاهد ارتقا کیفیت هستیم.

وی ادامه داد: قبلاً بسیاری از واحدها به‌صورت زیرپله‌ای اقدام به تولید می‌کردند،‌امروز بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر، صنعت شیرآلات ساختمانی به 12 کشور صادرات دارد و امیدواریم با تلفیق عنصر طراحی و مهندسی از حیث قیمت تمام شده بتوانیم سهم بیشتری را در سطح جهانی به دست آوریم.

پیش از این دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات ساختمانی با اشاره به این‌که در تهران 300 واحد تولیدکننده داریم که خیلی از این‌ها زیرپله‌ای هستند، گفته بود: 61 واحد عضو انجمن هستند.

 میرزایی با اشاره به این‌که در تولید شیرآلات ساختمانی به‌عنوان یکی از زیربخش‌های مهم صنعت ساخت و ساز مسکن نباید بیشتر از 2.5 درصد سرب استفاده شود، اظهار کرد: در این بخش 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 100 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی باید به جای تولیدکننده مالیات را از مصرف‌کننده این بخش دریافت کند، افزود:‌ در بخش کاتریج وابستگی 100 درصدی به واردات داریم و در سایر اجزا موردنیاز برای تولید شیرآلات خودکفا هستیم.

وی با اشاره به قاچاق شیرآلات ساختمانی به صورت کولبری، گفت: متاسفانه در این زمینه هیچ فیلتری در مرزها نداریم و باید نماینده ای از گمرک، سازمان استاندارد و نماینده انجمن بر این قبیل فعالیت‌ها نظارت داشته باشند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات ساختمانی با یادآوری این‌که واردات شیرآلات ساختمانی حدود 8 سال است که ممنوع شده، اضافه کرد: البته برخی قطعات را وارد کشور کرده و آنها را مونتاژ می‌کنند،‌ امیدواریم با کمک وزارت صمت جلو این کار را هم بگیریم.

میرزایی با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری شیرآلات بهداشتی به رکود بازار مسکن اشاره کرد و گفت:‌این وضعیت روی فعالیت کارخانه‌های تولیدی تاثیر گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.