معاون دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، از ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

ارتقاء سامانه زنجیره تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی

ابراهیم زمانی گفت: در سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی امکان رصد انتقال کالا و موجودی آن در انبار مجازی شرکت‌های تأمین‌کننده، توزیع‌کننده، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و…، بر اساس سری ساخت، تعداد، قیمت کالا ایجاد شده است که امکان پایش توزیع عادلانه در سطح کشور را فراهم نموده است.

وی افزود: تاکنون پایش و صدور GLN برای مراکز درمانی و شرکت‌های تأمین‌کننده به خوبی انجام شده است و برای شرکت‌های توزیع‌کننده و اصناف در دست اقدام است.

معاون دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کالاهای حوزه دیالیز و درمان ناباروری در فاز پنجم کالاهای مشمول استعلام شناسه رهگیری در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، برای مراکز همودیالیز و جراحی محدود و درمان ناباروری که  کد GLN ندارند، در صورت ارسال مشخصات توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها GLN تولید خواهد شد.

زمانی افزود: پیگیر هستیم تا تغییرات قیمت در حوزه تجهیزات پزشکی به تمامی سامانه‌های اطلاعاتی بیمارستان و بیمه‌ها ارسال شود و سیستم یک‌پارچه‌ای در کشور در این خصوص ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.