در حالی امروز دبیرکل ناتو مدعی است که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین، بزرگ‌ترین خطر برای این ائتلاف نظامی محسوب می شود که چند روز پس از شروع این جنگ، لحن رسانه‌ های غربی همواره در تعریف و تمجید اوکراین و رهبر آن یعنی ولودیمیر زلسنکی بود.

لحن مسئولان غربی تغییر کرد/ خطر پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، هفتاد و پنجمین نشست ناتو در واشنگتن در حالی به پایان رسید که ستولتنبرگ دبیرکل ناتو که اول اکتبر سمت خود را ترک و آن را به مارک روته، نخست وزیر هلند واگذار می کند، از تمام کشورهای عضوی ناتو خواست تا با شدت بیشتری از اوکراین حمایت کنند.

این موضوع در حالی است که بیشتر کشورهای اروپایی درصدد ارسال نیرو و تسلیحات به اوکراین هستند و با این کار از اوکراین حمایت می کنند.

براساس آمار منتشر شده از سوی نشریه پلیتیکو در ۲۱ فوریه ۲۰۲۴، فقط ۱۰ درصد از شهروندان قاره سبز به پیروزی اوکراین امیدوار بودند و حدود ۶۰ درصد خواستار محدود شدن کمک‌ های کشورهای اروپایی به اوکراین شده بودند.
براساس همه پرسی مذکور، به باور ۱۹.۵ درصد از اروپایی‌ ها روسیه در جنگ پیروز خواهد شد و الباقی خواستار شکل گرفتن توافق صلح و توقف جنگ شده اند.

این در حالی است که مارک لئونارد، تحلیلگر و طراح همه پرسی پلیتیکو در واکنش به این آمار گفت: اگر مقامات آمریکایی به دنبال کسب حمایت شهروندان خود برای کمک به اوکراین هستند، پس باید لحن صحبت خود درباره این جنگ را تغییر دهند. براساس آمار تحقیقاتمان، شهروندان اروپایی به دنبال پیروزی روسیه نیستند، اما به باور آنها، اوکراین در هر صورت جنگ را باخته و مناطق تصرف شده آن، قابل بازپس گرفته شدن نیستند.

سال گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی به بهانه دومین سالگرد آغاز جنگ اوکراین نوشت: جنگ اوکراین مربوط به "غرب" نیست و حمایت از اوکراین نیز "غرب گرایی" محسوب نمی‌شود. حمایت از اوکراین یعنی مخالفت با جنگ، تروریسم، و دفاع از اصل روابط بین الملل درباره احترام متقابل و حمایت از حق امنیت و آزادی اوکراینی ها است.

در ادامه این یادداشت آمده است: جنگ اوکراین و پیامدهای آن مربوط به تمام کشورها است. اگر روسیه پیروز شود، پیام بسیار خطرناکی را ارسال خواهد کرد مبنی بر اینکه «حق با کسی است که زور دارد». به این ترتیب هر قدرت متجاوز در سراسر جهان وسوسه می‌شود که راه روسیه را دنبال کند. به همین دلیل است که به نفع بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است که اوکراین در جنگ پیروز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.