دعوای میان دو کره همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد این دو خود را برای آغاز جنگ ستارگان آماده می کنند.

آیا جنگ ستارگان در راه است؟ / رونمایی کره جنوبی از سلاح‌های لیزری

به گزارش قدس آنلاین، کره جنوبی با مستقر کردن تسلیحات لیزری به اولین کشور در جهان تبدیل شده است که از این تسلیحات استفاده می‌ کند و امروز خبر رسید که این موشک ها را به نمایش گذاشته تا اعلام آمادگی خود را برای جنگی احتمالی بیان کند، از سوی دیگر کره شمالی هم خیلی وقت است که سخت افزارهای نظامی جدید خود را در امتداد مرز خود با کره جنوبی مستقر کره است.

قبل از این رسانه ها گزارش دادند توافقنامه نظامی در گذشته میان این کره امضا شده بود که در آن نوشته بود؛ «دیگر جنگی در شبه‌جزیره کره وجود نخواهد داشت و دوره جدیدی از صلح آغاز شده است.» اما سال ۲۰۱۸ کره جنوبی این توافقنامه را به حالت تعویق درآورد.

تاریخ نشان می دهد جدایی دو کره به دلیل بالا گرفتن جنگ سرد بین دو کشور ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در سال های پس از جنگ جهانی دوم رخ داد.

برای قرن ها قبل از این که این دو کشور از هم جدا شوند،  شبه جزیره کره کاملاً متحد بود و سلسله های پادشاهی متعددی برای نسل های متوالی در این شبه جزیره تحت عنوان یک کشور حکومت کرده بودند. بعد از جنگ روسیه و ژاپن در سال ۱۹۰۵، این شبه جزیره توسط ژاپنی ها اشغال شد و ۵ سال بعد به طور رسمی به خاک این کشور ملحق گردید. بدین ترتیب کره شمالی بیش از ۳۵ سال در اشغال ژاپن بوده و در تمام این مدت تلاش می کرد که خود را از یوغ این استعمار نجات دهد. با پایان جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن، دوران جدایی در شبه جزیره کره آغاز شد.

این در حالی است که تنش‌ ها در شبه جزیره کره در هفته‌ های اخیر پس از آزمایش دو موشک بالستیک کره شمالی در ۲۶ فوریه و ۴ مارس که شامل یک سیستم جدید ICBM بود، به شدت افزایش یافته است.

حالا مسئولان کره جنوبی اعلام کرده‌ اند که پروژه استفاده از سلاح‌ های لیزری موسوم به «پروژه جنگ ستارگان» در عین ارزان‌ بودن، قابلیت بالایی داشته و می‌تواند در سکوت کامل و به‌صورت نامرئی عمل کرده و پهپادهای دشمن را سرنگون کند.

سلاح‌ های لیزری کره جنوبی در مدت ۱۰-۲۰ ثانیه با تاباندن نور، موتورهای پهپادها یا سایر قطعات الکتریکی آن‌ ها را نشانه گرفته و بدین‌ وسیله این پهپادها را از کار می‌ اندازند. در ماه سپتامبر پنج پهپاد کره شمالی وارد خاک کره جنوبی شده و سئول را وادار به عکس‌ العمل و مقابله با این پهپادها کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.