مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی - آموزشی اربعین با اشاره به ثبت‌نام ۳۰۰ نفر از قاریان، مرتلان و اعضای گروه‌های تواشیح برای حضور در کاروان قرآنی اربعین گفت: در کاروان ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۰ نفر حضور خواهند داشت.

حضور بیش از ۱۰۰ نفر در کاروان قرآنی اربعین

سیدمحمد موجانی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی - آموزشی اربعین به خبرنگار ایکنا گفت: زمان ثبت‌نام پس از یک دور تمدید تا روز ۱۹ تیرماه ادامه داشت و بلافاصله پس از پایان این مهلت، اسامی ثبت‌نام‌کننده‌ها احصا شد.

وی افزود: در مجموع ۳۰۰ نفر شامل قاری قرآن کریم، مرتل و گروه تواشیح در دو بخش بانوان و آقایان برای حضور در کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین تصریح کرد: با توجه به ادامه داشتن ثبت‌نام تا ۱۹ تیرماه، جلسه کمیته تصمیم‌گیری برای مشخص کردن اعضای این کاروان بعد از عاشورای حسینی برگزار می‌شود و به تفکیک رشته‌های مخلتف افرادی که عضو این کاروان خواهند بود از طریق ایکنا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

موجانی در مورد تعداد اعضای این کاروان بیان کرد: با توجه به نهادهای مشارکت‌کننده تعداد اعضای کاروان قرآنی اربعین بیش از ۱۰۰ نفر خواهد بود. بخشی از مخارج کاروان از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخشی از طریق جامعه‌المصطفی العالمیه و بخشی نیز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه تأمین خواهد شد. کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین نیز به عنوان اعزام‌کننده اصلی، برگزارکننده برنامه‌های قرآنی امسال است.

یادآور می‌شود، کاروان قرآنی اربعین نزدیک به ۱۰ سال است که در موسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) عازم کشور عراق می‌شود تا در نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین به اجرای برنامه‌های قرآنی در مواکب مختلف بپردازند. 

امسال نیز کاروان قرآنی در ایام اربعین حسینی (از دهم تا بیستم صفر؛ ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور) به کشور عراق اعزام خواهد شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.