فرماندار کلات در خراسان رضوی گفت: سیل دیروز، جمعه موجب تخریب شدید و انسداد جاده دسترسی به تفریگاه "ارتکند" و مسیر آبشارهای "زاوین" در این شهرستان شده است لذا حضور گردشگران در این مناطق ممکن نیست.

 سیل جاده‌های گردشگری ارتکند و زاوین را مسدود کرد/ امدادرسانی به گردشگران آبشار «ارتکند» خراسان رضوی متوقف ماند

به گزارش قدس خراسان، علی صلاحی افزود: جاده گردشگری ارتکند که از بستر رودخانه می گذرد در اثر سیلاب دیروز به شدت آسیب دیده و تردد در بخش هایی از آن ممکن نیست.

وی گفت: دیروز نیز حدود ۳۰ خودرو به همراه همین تعداد خانواده در اردوگاه ارتکند گرفتار شده و همچنان در این منطقه مانده اند که فعلا قرار شده با پای پیاده مسیر جاده تخریب شده را طی کنند تا پس از آن به مشهد بازگردند، لذا خودروها همچنان در ارتکند می ماند.

فرماندار کلات همچنین گفت: جاده دسترسی آبشارهای زاوین نیز دچار آسیب شده و تردد در آنها ممکن نیست، بازگشایی مسیرهای یاد شده توسط عوامل راهداری در حال انجام است اما این فرایند حداقل ۲ روز زمان می برد.

صلاحی افزود: با توجه به انسداد مسیرهای گردشگری یاد شده از طبیعت گردها می خواهیم در تعطیلات پیش رو به مناطق گردشگری یاد شده سفر نکنند.

همچنین مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: امدادرسانی به سرنشین‌های ۲۱ خودرو گرفتار در آبشار «ارتکند» شهرستان کلات این استان به دلیل سیلاب و مسدودی راه متوقف مانده است.

علی منیری افزود: در پی بارش شدید باران از روز گذشته تاکنون، تعداد ۳۵ خودرو با ۱۲۰ نفر سرنشین در نخستین ساعات بارندگی توسط نیروهای هلال احمر در منطقه گردشگری آبشار ارتکند به محل امن انتقال یافتند.

وی بیان کرد: اگرچه اقدامات لازم در این منطقه انجام شده است، اما همچنان ۲۱ خودرو و سرنشین‌های آنها در نقاط بالاتر این منطقه گرفتار هستند و به دلیل مسدود شدن مسیر امکان دسترسی، امدادرسانی و انتقال آنان وجود ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: اداره راهداری در حال بازگشایی مسیر به وسیله تجهیزات و ناوگان خودرویی خود هستند و هنوز اطلاعی از شمار و وضعیت طبیعت‌گردان مذکور نداریم.

منیری تاکید کرد: به محض بازگشایی مسیر و امکان دسترسی به منطقه، امدادگران هلال احمر جهت امدادرسانی اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.