تورم و فساد جزو اصلی‌ترین نگرانی‌های اکثر مردم آمریکا است و آنها به رئیس‌جمهور فعلی کشورشان برای رفع مشکلات اعتماد ندارند.

جدی‌ترین نگرانی‌ آمریکایی‌ها در آستانه انتخابات؛ تورم و فساد

به گزارش قدس آنلاین، «تورم جدی‌ترین نگرانی آمریکایی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری است». این نتیجه نظرسنجی یوگاو موسسه معتبر آمریکایی است.در شرایطی که فشارهای هم حزبی دموکرات جو بایدن به او برای انصراف از انتخابات ادامه دارد، شکست او از دونالد ترامپ در یک نظرسنجی خبرساز شده است.تورم در صدر فهرست مسائل نگران‌کننده رای دهندگان آمریکایی است و ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تاکید کردند که تورم «جدی‌ترین مشکل» است.

یوگاو درباره ۲۵ موضوع سوال کرد و نظر مخاطبانش را درباره اینکه کدام یک از آنها جزو مسائل نگران کننده است، جویا شد.فساد با ۵۷ درصد، مواد مخدر با ۵۶ درصد، بی خانمانی با ۵۵ درصد، تضعیف دموکراسی با ۵۴ درصد، کمبود مسکن ارزان قیمت با ۵۴ درصد، جرایم خشن با ۵۱ درصد، خشونت با اسلحه با ۵۱ درصد، مهاجرت غیرقانونی با ۵۰ درصد و فقر با ۴۹ درصد از دیگر نگرانی‌ها است.از نکات قابل توجه در نظرسنجی، تفاوت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره مهم‌ترین مسائل کشور است. اکثر دموکرات‌ها (۷۶ درصد) معتقدند که خشونت با اسلحه در صدر جدی‌ترین مشکلات کشور است و تغییرات آب و هوا با ۷۰ درصد در رده دوم قرار دارد.

جمهوری خواهان اما با ۸۲ درصد اعتقاد دارند تورم در صدر نگرانی‌هاست و مهاجرت غیرقانونی با ۷۹ درصد دومین نگرانی مهم آنها است.در ۲۳ مورد از ۲۵ مشکل که در نظرسنجی از آنها سوال شده، بایدن تنها در دو مورد توانسته از ترامپ پیش بیافتد و اعتماد تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را جلب کند.در موضوع تورم، ۶۰ درصد از کل شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که برنامه‌ ترامپ را تایید می‌کنند و فقط ۱۵ درصد از برنامه بایدن حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.