عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان- رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در طرح نوروزی امسال 3 هزار و 321 دستگاه خودرو متخلف در استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است. <BR>

 توقیف 3 هزار خودرو متخلف در نوروز 93

سرهنگ حمیدرضا گرایلی با اعلام این خبر در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین 2 هزار و 532 موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ‌ها منتقل شد که در این بخش نیز شاهد کاهش 12 درصدی بوده‌ایم، البته دلیل این امر کاهش تردد موتورسیکلت با توجه به شرایط جوی و ریزش نزولات جوی بوده است.


ثبت 181 هزار تخلف
وی همچنین درباره شناسایی و اعمال قانون خودروهای متخلف گفت: درطرح نوروزی امسال 181 هزار و 808 فقره تخلف از سوی رانندگان اتفاق افتاد که توسط پلیس اعمال قانون شد و در این بخش نیز 19 درصد نسبت به سال قبل افزایش فعالیت داشته‌ایم.
سرهنگ گرایلی همچنین درباره آمار تصادفات استان در طرح نوروزی از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین جاری هم گفت: سال 92 شمار تصادفات فوتی 18 مورد و تصادفات جرحی 885 مورد بوده است که این رقم در سال 93 در بخش تصادفات فوتی به 10 فقره و در تصادفات جرحی به 824 مورد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در مقایسه این دو دوره زمانی باید گفت در تصادفات فوتی 44 درصد و در تصادفات جرحی 7 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: در طرح نوروزی سال 92 شمار کشته شدگان تصادفات 29 مورد بوده است که این رقم در طرح نوروزی سال 93 به 10 نفر رسیده و شمار مجروحان از 931 مورد به 900 نفر کاهش یافته است.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی درباره نظارت دوربین ها بر اعمال رانندگان نیز گفت: در این طرح که پیش از نوروز آغاز شد دوربین‌ها در روزهای نخست طرح 8 هزار تخلف سرعت ثبت کردند، ولی در روزهای بعد این آمار به 5 هزار مورد کاهش یافت.
وی افزود: در ثبت تخلف سرعت، خودرو بنزی توقیف شد که مسیر ورودی مشهد از سمت سه راه فردوسی را با سرعت 247 کیلومتر طی می کرد و مورددیگر خودرو مازراتی بود که در بلوار وکیل آباد با سرعت 248 کیلومتر حرکت می کرد.
گرایلی درباره دوربین‌های فعال در سطح شهر در طرح زوج و فرد هم گفت: در اجرای این طرح 10 دوربین در ورودی‌های محدوده طرح فعال بود که بیشترین تخلفات را دو دوربین فعال در خیابان آخوند خراسانی و شهید هاشمی نژاد ثبت کردند و کمترین تخلف را نیز دوربین فعال در میدان شهید گمنام ثبت کرد.
وی درباره آمار ثبت شده توسط این دوربین‌ها نیز گفت: جمع کل آمار ورود غیر مجاز به طرح یک میلیون و 285 هزار مورد بوده است که شاهد ورود 23 درصدی غیر مجاز به محدوده طرح بوده‌ایم و آمار نشان می‌دهد از این رقم 31 درصد شهروندان مشهدی و 69 درصد مربوط به زائران و مسافران بوده است.


محدودیتهای ترافیکی روز ارتش
موضوع دیگری که سرهنگ گرایلی به آن اشاره کرد محدودیتهای ترافیکی در روز ارتش بوده و در این زمینه گفت: تمهیدات ترافیکی برای این روز در محدوده بلوار جمهوری به میدان 15 خرداد، میدان امام به سمت میدان بسیج که محل استقرار نیروهای نظامی و خودروهای خواهد بود به این صورت که تردد خودروها از ساعت یک بامداد 29 فروردین در این محدوده‌ها ممنوع خواهد بود.
وی افزود: تردد وسایل نقلیه به خیابانهای منتهی به این محل یعنی از بلوار امام خمینی (ره) به 15 خرداد از پایانه مسافربری به 15 خرداد از چهار راه نخریسی به میدان بسیج، از چهارراه بی سیم به سمت میدان بسیج از ساعت 6 صبح تا پایان مراسم ممنوع خواهد بود و در صورت پارک در این محدوده ها به پارکینگ منتقل خواهد شد.


تخلف سرویسهای مدرسه
در این نشست همچنین سرهنگ سلیمان ایزدی رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور بااشاره به نیاز و اهمیت مباحث ترافیکی و توجه به آن از سوی مردم گفت: متأسفانه در مباحث ترافیکی وضعیت خوبی نداریم و برای اینکه در یک یا چند آیتم ترافیکی سرآمد شویم باید همه تلاش کنند.
وی ادامه داد: در مباحث ترافیکی، آموزش و پرورش، مطبوعات، ائمه جمعه و صدا و سیما می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.
وی متذکر شد: درحال حاضر شاهد این هستیم که سرویسهای مدارس بیش از ظرفیت خودرو دانش آموز سوار می‌کنند و این مورد هم باید اصلاح شود، زیرا در صورت بروز تصادف شاهد خسارت بیشتری در این گونه خودروها خواهیم بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.