عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای جلوگیری از ضربه خوردن به بخش صنعت و اقتصاد، سهم آن‌ها از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید پرداخت شود.

ضرورت توجه به سهم بخش تولید و صنعت از درآمد‌های حاصل از فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در مورد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در حال حاضر خود اظهاری در حال انجام است و بعضا مردم را دچار سردرگمی کرده اما اگر قرار باشد دولت شناسایی دهک‌های پردرآمد را مشابه سبد کالا انجام دهد، مشکلات زیادی برای مردم به وجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: احتمال این مسئله وجود دارد که کسانی که نیازمند یارانه نقدی هستند از دریافت آن غافل بمانند.
موسوی لارگانی تصریح کرد: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر قانونی که در مجلس تصویب شده مبنی بر اینکه 50 درصد درآمد دولت حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت یارانه نقدی پرداخت شود و 50 درصد باقی مانده 30 درصد آن به تولید و صنعت و 20 درصد آن برای زیرساخت‌ها هزینه شود مطمئناً در این صورت شاهد تحول در حوزه اقتصاد خواهیم بود.
وی تأکید کرد: اما اگر قرار باشد یارانه‌ها نقدی شده و حتی از منابع دیگر برای پرداخت یارانه‌ها برداشت شود، هیچ تحولی ایجاد نشده و حتی باعث عقب‌گرد خواهد شد چراکه صنعت‌گران و تولیدکنندگان با افزایش هزینه روبه‌رو شده و این مساله باعث از بین رفتن رقابت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ضربه خوردن به بخش صنعت و اقتصاد، سهم آن‌ها از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید پرداخت شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.