مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش 38 درصدی بودجه درمان این سازمان خبر داد و گفت: این رقم از 6600 میلیارد تومان در سال 92 به 11 هزار میلیارد تومان در سال 93 افزایش یافته است.

واریز مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی، بزودی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از (ایسنا)، سید تقی نوربخش با تاکید بر این‌که برای اولین بار طی سال‌های اخیر افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در فروردین ماه اعمال کردیم، اظهار کرد: بر این اساس برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول ماده 11 تامین اجتماعی این افزایش حقوق 25 درصد بود.

وی ادامه داد: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق، پرداخت شده و بزودی به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز می‌شود.

نوربخش با اشاره به این‌که در بودجه سال 92 سازمان تامین اجتماعی 5100 میلیارد تومان کسری اعتبار پیش بینی کرده بود، بیان کرد: ما این کسری بودجه را بدون فروش اموال جبران کرده و تعهدات خود را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در مورد مشمولان ماده 96 ، 20 درصد افزایش حقوق به عنوان علی‌الحساب پرداخت و به حساب‌ها واریز شده است البته دولت باید رقم دقیق افزایش را تصویب کند تا ما آن را پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر این‌که 38 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی مسئول تامین درمان بیمه شدگان است و این تامین درمان از طریق درمان مستقیم با 80 بیمارستان و 300 مرکز درمانی سرپایی و یا از طریق خرید خدمات پزشکی انجام می‌شود.

به گفته نوربخش، امکان اینکه به اندازه نیمی از مراکز درمانی کشور شبکه درمانی و درمان مستقیم را افزایش دهیم وجود ندارد.

رشد 44 درصدی سرانه درمان در تامین اجتماعی

وی با بیان این‌که همچنین سرانه بیمه را 44 درصد در بودجه 93 رشد داده‌ایم خاطرنشان کرد: در سال 93 تعدادی از مراکز درمانی تامین اجتماعی افتتاح می‌شوند.

نوربخش در پایان با بیان این‌که در اسفند سال قبل همه مطالبات داروخانه‌ها تا آخر بهمن ماه پرداخت شده است گفت: همچنین مطالبات بقیه مراکز درمانی به غیر از داروخانه‌ها را پرداخت کرده‌ایم . بیمه خبرنگاران و هنرمندان همچنان ادامه دارد، اما بیمه جدید واصل نمی‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid24 IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    1 0
    اولا که هنوز احکام جديدراصادرنکرده اند.وهيچگونه مابه التفاوتي بحساب واريزنشده.دوما چرا بعضي 25% وبعضي20% محاسبه ميشوند.بارها اعلام کرديدکه بازنشستگان ومستمري بگيران تامين اجتماعي 25% افزايش حقوق دارند.اين دوگانگي چه مفهومي دارد.