قدس آنلاین یزد - استاندار یزد در نشست تخصصی با حضور فرمانداران و مدیران کل استان برگزار شد ، اظهار داشت : دو هزار و 664 طرح ناتمام در استان یزد وجود دارد

دو هزار و 664 طرح ناتمام در استان یزد وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، سید محمد میرمحمدی در نشست تخصصی مدیران که با حضور فرمانداران و مدیران کل استان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره)، خطاب به مدیران استان گفت: لازم می‌دانیم که گاهی دور هم جمع شویم و مسائلی را برای خود یادآوری کنیم تا بتوانیم در کارمان موفق‌تر باشیم چرا که در شرایطی قرار داریم که کار بسیار زیادی در پیش است و همتی والا را طلب می‌کند
وی افزود :. همه شما از توان و تجربه خوبی برخور دارید. دو هزار مدیر در استان یزد که 38 هزار نفر را تحت مدیریت خود دارند، پتانسیل بزرگی است و بازدهی قابل توجهی را باید از ایشان مشاهده کنیم.
میرمحمدی تصریح کرد :، 70 طرح نیمه تمام صنعتی، 124 واحد نساجی نیمه فعال و غیر فعال داریم. 212 طرح با پیشرفت بالای 70 درصد و 129 طرح از این تعداد بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و این آماری ا‌ست که اعلام شده و نمی‌خواهیم نسبت به این آمار شک و شبهه‌ای داشته باشیم اما بعضاً تناقضاتی هم مشاهده شده است.
سید محمد میرمحمدی خاطرنشان کرد: اکنون با انبوهی از کارهای ناتمام و ضروری روبرو هستیم و همت شما را طلب می‌کند که این کارها انجام شود. وظیفه و مسئولیت به عهده شماست و باید ببینید که با این حجم کار باید چه همت و تدبیری به خرج داد؟
استانداریزد تصریح کرد :24 طرح ارزی و ریالی ما در استان مسدود شده است و 113 طرح مصوب، مشمول تسهیلات صندوق توسعه ملی است. پنج هزار و 900 سازمان مردم نهاد ثبت شده که تنها 20 درصد آنها فعال است. وضعیت سلامت، فرهنگ، آلودگی محیط زیست و بیماری‌هایی که در استان گزارش می‌شود برای همه روشن است و اطلاعات آنها را همه دارید لذا اگر مروری به این موضوعات داشته باشیم، واقعاً رسالت خطیر و وظیفه سنگینی به عهده تک به تک ماست.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس به موقعیت‌ها و پتانسیل‌های استان اشاره کرد و گفت: این فرصت‌ها در استان یزد شامل معادن غنی و متنوع، صنایع بزرگ و متوسط و کوچک، بافت تاریخی و فضاهای گردشگری و میراث فرهنگی، منبع لایزال انرژی خورشیدی در استان به عنوان یک نعمت بزرگ، فرهنگ عمیق دینی و اعتقادی به عنوان یکی از نقاط قوت در کارها، استعدادهای درخشان و فرهیختگان توانمند استان به عنوان یکی از فرصت‌های طلایی، زمینه‌ها و امکانات بالقوه توسعه پارک‌های فناوری در استان، پتانسیل‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تنوع زیست محیطی و ژنتیکی در استان و مردم سختکوش، متدین، خیر و مشارکت جو است.
وی تاکید کرد: سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و سلامت و سایر مواردی که از قبل در بخش‌های مختلف، سیاست‌های آن ابلاغ شده، نقاط قوتی است که بر آن محمل باید کارها را دنبال کنیم.
میرمحمدی، انتقاد‌پذیر بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریتی دانست و خطاب به مدیران استان یزد گفت: همه باید انتقاد‌پذیر باشیم. آفت مدیریت‌ها، متملقین و چاپلوسان و به‌به و چه‌چه گویان پیرامون مدیران هستند و مدیران نیز گاه غافل می‌شوند و باورهای کاذبی از مسیر این چاپلوسی‌ها در آنها ایجاد می‌شود، چاپلوسان، مدیر را از خلاقیت، اندیشه، ابداع و اختراع و خلاقیت و تصمیم‌گیری درست باز می‌دارند.
میرمحمدی گفت: انتقاد عیب کارها را برطرف می‌کند. اگر کار ما عیب ندارد که بهتر و اگر عیب دارد، برطرف می‌شود. ضرر انتقاد چیست؟ آیا ممکن است این انتقاد بر جامعه تاثیر بگذارد؟! جامعه هم حرف ما و هم حرف منتقدین را می‌شنود. افکار عمومی را بدانیم. داوری افکار عمومی درست است. نباید به داوری افکار عمومی بی اعتماد باشیم. باید اشکال کار خود را رفع کنیم.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.