قدس آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در زمینه فعالیت شورا‌ها در کشور با نقص قانون مواجه هستیم.

در زمینه فعالیت شورا‌ها نقص قانون داریم!

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رضا امینی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: البته وزارت کشور اعلام کرده که درصدد اصلاح قانون شورا‌ها است و در راستای اصلاح این قانون تلاش می‌کند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت شورای چهارم از سال گذشته در اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از هشت ماه از فعالیت شورای چهارم در اصفهان می‌گذرد و باید تلاش کنیم از مشارکت و هم‌افزایی ایجاد شده بین اعضای شورا در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان، رسیدگی به امور شهر و رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های شهروندان استفاده کنیم.
امینی با بیان اینکه جنس شورا‌ها جنس مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: برداشت‌هایی که از جایگاه شورا‌ها می‌شود، برداشت‌های غیر‌واقعی، افراطی و تفریطی است، اما شورا‌ها باید به وظایف قانونی خود به صورت کامل و جامع عمل کنند.
وی، اصلاح قانون شورا‌ها را امری مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: در حال حاضر اصلاح قانون شورا‌ها از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است و اصلاح این قانون سبب قرار گرفتن دیدگاه‌های افراطی و تفریطی در کنار یکدیگر و ایجاد تعادل بین این دیدگاه‌ها می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه همچنین اصلاح قانون شورا‌ها سبب می‌شود که مردم از مجرای قانون مطالبات و خواسته‌های خود را به صورت جدی از شورا‌ها درخواست کنند، افزود: اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی راه را برای مشورت در امور اداری شهر باز کرده است.
وی با بیان اینکه ما در سطح کشور شاهد رشد و شکوفایی شورا‌ها هستیم و هر چه از عمر شورا‌ها می‌گذرد، مقاومت در مقابل نفوذ شورا‌‌ها کاهش پیدا کرده است، گفت: درصدد تشکیل فرایند شورا‌یاری‌ها در اصفهان هستیم و این موضوع باید به صورت سنجیده، کارشناسی و با در نظر گرفتن تمام ابعاد آن تحقق یابد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.