قدس آنلاین: کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی اعصاب و روان بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر10 هزار بیمار اعصاب و روان تحت پوشش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان اصفهان هستند.

نگهداری 10 هزار بیمار اعصاب و روان در مراکز بهزیستی اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، لیلا یزدی‌نیاپور با اشاره به مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان اظهار کرد: بهزیستی استان اصفهان دارای مراکز اعصاب و روان روزانه و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی، بخش مراکز شبانه‌روزی و بخش مراقبت در منزل برای نگهداری بیماران اعصاب و روان است.
وی افزود: در حال حاضر 10 هزار بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی و حدود یک هزار و 70 نفر تحت پوشش مراکز مراقبت در منزل بهزیستی استان اصفهان هستند.
کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی اعصاب و روان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: هر دو ماه یک بار ویزیت روان‌پزشکی و هر یک ماه یک تیم‌پزشکی به همراه مددکاران و پزشکان، بیماران اعصاب و روان را معاینه می‌کنند.
وی ادامه داد: مراکز اعصاب و روان هر ماهه مبلغ 15 هزار تومان را برای بیماران اعصاب و روان هزینه درمانی پرداخت می‌کند.
یزدی‌نیاپور گفت: همچنین در بخش آموزش برای خانواده مددجو هر یک ماه یک بار کلاس‌هایی برگزار می‌شود که نحوه برخورد با بیمار و راه‌های پیشگیری را آموزش می‌دهند.
وی اضافه کرد: البته نوع بیماری‌های اعصاب و روان‌ دسته‌بندی شده است و خانواده کسانی که دچار اختلالات خلقی و یا اسکیزوفرنی هستند، جدا آموزش داده می‌شوند.
کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی اعصاب و روان بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 11 مرکز شبانه‌روزی اعصاب و روان و 21 مرکز جامع با امکان مراقبت در منزل در استان اصفهان وجود دارد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.