قدس آنلاین - ایلام: مدیر فرودگاه شهدای استان ایلام گفت: طی آیینی و با حضور مسئولان امر، عملیات اجرایی ساخت پایانه بین المللی فرودگاه ایلام « چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه » صورت خواهد گرفت.

آغاز عملیات اجرایی پایانه بین المللی فرودگاه ایلام

مجتبی بیاتی با بیان اینکه این پایانه قرار است در 3 مرحله و در زمینی به گستره 5 هزار و 788 متر مربع در بازه زمانی 15 ماه ساخته شود، اظهار داشت: 38 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار عمرانی - استانی برای مرحله نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه این پایانه با ظرفیت تقریبی 500 مسافر در روز با هدف ترانزیت و جا به جایی مسافران بین المللی در فرودگاه ایلام ساخته خواهد شد، افزود: قرار است فردا به صورت همزمان عملیات اجرایی ساختمان جدید ایمنی و آتش نشانی و حفاظت فرودگاه نیز در زمینی به گستره 2 هزار و 350 متر مربع آغاز شود.
مدیر فرودگاه شهدای استان ایلام با بیان اینکه 44 میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاهی کشور برای ساخت این ساختمان هزینه خواهد شد، تصریح کرد: روزانه 4 پرواز هوایی با 400 مسافر در مسیر تهران - ایلام و برعکس در فرودگاه شهدای ایلام صورت می گیرد.
مجتبی بیاتی یادآور شد: وجود پایانه مسافری و تجاری در مرز بین المللی مهران و راه اندازی منطقه آزاد تجاری در این خروجی بین المللی، ضرورت افزایش شمار پروازهای فرودگاه شهدای ایلام برای جابجایی مسافران و حمل کالاها را 2 چندان کرده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.