قدس آنلاین یزد - سازمان بسیج هنرمندان استان یزد به مناسبت فرارسیدن روز قدس و جنایات ظالمانه‎ی صهیونیسم در فلسطین اشغالی با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع غزه و سکوت مجامع جهانی، از هنرمندان استان دعوت کرد با حضور در راهپیمایی روز قدس، مراتب همدردی خویش را به مردم غزه برسانند.

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در آستانه روز جهانی قدس

به گزارش قدس آنلاین یزد ، در متن این بیانیه آمده است :
«اذان بخوان ای گلدسته‎ی زخمی، اذانی سرخ از جنس خون‎های به ناحق ریخته.
اذان بخوان ای سحرگاه زخمی غزه با حنجر بریده‏ی کودکانت.
"الله اکبر"
اذان بخوانید ای درختان ایستاده‏ی زیتون که از تکبیر زخم‎هایتان، شاخه شاخه بهار خواهد جوشید.
غزه! ای سرزمین ترکش خورده! بگو که چند موشک، خواب‏های کودکانت را چراغان کردند و سحرگاه بی‎چراغ و خاموشت با شعله‎ی داغ چند مادر، سوسو گرفت و با داغ چند شهید، تنور افطار خانه‎هایت روشن شد؟!!
اذان بگویید ای گهواره‎های چوبی و مویه کنید داغ کودکان از دست داده را. مگر با اشک‎هایتان، رودهای غیرت جهان طغیان کنند و سونامی داغتان، دهکده‎ی جهانی ظلم را در هم شکند .
اذان بگو ای سرزمین مقاوم! شاید که ملت‎های عرب، از خواب هزاران ساله‎ی خویش برخیزند و فریاد مظلومیت، سکوت جامعه جهانی را بشکند. سکوتی که بر زخمهای عمیقت ،نمک می‏پاشد.
ای سنگ‏ها! ای فرزندان صخره‏های نستوه! بر مناره‏ی دستان این شهر اذان بگویید:
"اشهد ان محمد الرسول الله "
و سلام بر محمد(ص) و آواز بشارتش:
"اذا جاء نصرالله والفتح"
ای غزه!با گلوی بریده‏ی شهدایت اذان بخوان! طلوع صبح نزدیک است و از خون شهدایت، مزارع آفتابگردان خواهد جوشید و از شانه‏های مردان این شهر آن گاه که زخم‎هایت را تشییع می‏کنند، گل خورشید خواهد رویید و درخشش آفتاب خون شهدا، لکه ی اسراییل را از پیراهن سپیدت محو خواهد کرد .
ای شهر خون و زیتون! مقاومت کن.
بسیج هنرمندان استان یزد ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع غزه و سکوت مجامع جهانی، از هنرمندان استان دعوت می‏کند با حضور درراهپیمایی روز قدس، مراتب همدردی خویش را به مردم غزه برسانند.»
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.