قدس آنلاین_شهرکرد-با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مدیر کل استان چهارمحال وبختیاری معرفی شد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان چهارمحال وبختیاری معرفی شد

درویش امیری در مراسم تودیع و معارفه کل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: این سازمان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که خدمت قابل توجهی به عرصه فرهنگ و اشتغال دارد.
وی با اشاره بر تاثیر فرهنگ بر جامعه بیان داشت: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سه حوزه اساسی سازمان است که با یک‌دیگر در ارتباط است و سرنوشت جامعه را گره زده‌اند.
معاون امور مجلس تصریح کرد: میراث فرهنگی امانتی بزرگ گذشتگان به ما می‌باشد که باید از آن به خوبی مراقبت نمائیم.
امیری گفت: با آسیب دیدن میراث فرهنگی کشور آسیب جدی بر فرهنگ جامعه وارد می‌شود.
وی میراث فرهنگی را شناسنامه کشور دانست و افزود: باید این شناسنامه را حفظ کرد و به آیندگان تحویل داد.
این مسئول لباس محلی را الگوی مناسبی برای الگوگیری لباس‌های جدید دانست و خاطرنشان کرد: با ورود مجدد لباس محلی و الگو پدیری از آن می‌توان شادی و حجاب را به جامعه باز گرداند.
امیری با اشاره بر شناخته شدن صنایع دستی کشور به تمام دنیا عنوان کرد: 450 نوع از صنایع دستی کشور در جهان شناخته شده است که 40 اثر را استان چهارمحال وبختیاری به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: صنایع دستی می‌تواند شغل‌های پر درآمدی را ایجاد کند که این شغل ها کم هزینه و با بازده بالا است.
معاون امور مجلس با بیان اینکه گردشگری صادرات نامرئی می‌باشد اظهار کرد:در حال حاضر کشورهای دیگر در این زمینه از یک‌دیگر سبقت می‌گیرند ولی کشور ما در این زمینه از قافله عقب مانده است که باید بیشتر به این موضوع رسیدگی کرد.
امیری گفت: استان چهارمحال وبختیاری از پتانسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است که بسیار کم به آن توجه شده است که باید مسئولین استان تلاش کنند و زمینه ورود توریست‌های خارجی را ایجاد کنند تا استان از این صادرات نامرئی بهره‌مند شود.
در پایان درویش امیری از زحمات بی دریغ مژگان ریاحی قدردانی کرد و بهمن عسگری را به عنوان مدیر کل جدید معرفی کردند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.