قدس آنلاین – ایلام: نهادی مختلف مدنی، جامعه هنرمندان، شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، ادارت کل استان، جامعه اسلامی کارمندان استان ایلام، سازمان بسیج کارگری استان ایلام، سپاه ناحیه دره شهر، مجمع عالی بسیج استان ایلام، مجمع عالی بسیج جامعه زنان استان ایلام، 190 تن از هنرمندان، نویسندگان و شاعران استان ایلام و ... بیانیه های مختلفی برای دعوت از آحاد جامعه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس صادر کردند.<BR>

بیانیه نهادهای مختلف مردمی و اداری برای حضور گسترده مردم استان ایلام در راهپیمایی روز قدس

در بخشی از بیانیه اداره کل دامپزشکی استان ایلام بمناسبت روز جهانی قدس آمده است:
ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تنها یک نامگذاری نبود بلکه یک جریان سازی فرهنگی سیاسی و ترسیم یک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین برای جهان اسلام بود.
«آحاد ملت غیور و انقلابی باید بدانند در این مقطع حساس و سرنوشت ساز و با توجه به توطئه‌های مذبوحانه و فراگیر استکبار علیه مسلمانان، با شرکت هر چه پرشور‌تر در راهپیمایی روز جهانی قدس، تمام توطئه‌ها را خنثی کنند.
ما کارکنان اداره کل دامپزشکی استان ایلام همراه بامردم ولایت مدار و شهیدپرور یک بار دیگر در روز جهانی قدس حماسه‌ای جاودان خلق خواهیم نمود و در فریادهای خویش برائت همیشگی خود از نظام سلطه و اشغالگری رژیم سرسپرده اسرائیل را اعلام می‌نماییم»
در بخشی از بیانیه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام به مناسبت روز جهانی قدس آمده است:
« امروز ایران در کانون توجه جهان اسلام و نظام بین الملل است، به همان میزان که رفتارهای وحدت بخش دل مومنان و علاقمندان را سرشار از امید می سازد ، به همان میزان رفتارهای تفرقه افکنانه به سردمداران صهیونیسم و سران جریانات تکفیری نیرویی تازه می بخشد.
امروز صهیونیست های متجاوز و تکفیری های متحجر همانند دو لبه قیچی، کیان مسلمانان را هدف قرار داده و اتحادی بنیادی میان خود به وجود آورده اند و دل همه پیروان ادیان توحیدی را سر شار از درد و اندوه ساخته‌اند.
صهیونیست های اشغالگر در طول شش دهه گذشته نشان داده اند که راهبردی جز تجاوز، سرکوب و ارعاب ندارند وهرگاه در اجرای سیاست های ددمنشانه خود ناموفق بوده ویا درانزوای بین المللی قرارگرفته اند، موضوعی مبهم را بهانه قرار داده و دیوانه وار حمله به کودکان و زنان وغیر نظامیان را در دستور کار قرارمی دهند.
شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام با اعلام انزجار و محکومیت نسبت به جنایات اخیر تکفیری ها و صهیونیست ها درغزه، عراق و سوریه در آستانه روز قدس برضرورت گرامیداشت این روز وبهره برداری از ظرفیت های دینی و سیاسی آن برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و همه علاقمندان به آزادی و حقوق انسان تاکید دارد.
این شورا از همه آزادیخواهان و فرهیختگان و آحاد مردم در سراسر جهان خصوصا مردم سرافراز استان ایلام می خواهد تا در این برهه حساس به وظیفه خود در برابر ندای مظلومیت مردم غزه عمل کرده و ضمن بزرگداشت روز قدس، با ارزشهای منبعث از آرمان های انسانی و دینی بشر در طول تاریخ میثاقی دوباره داشته باشند و عرصه تحرک صهیونیسم اشغالگر را بیش از گذشته محدود کنند».
در بیانیه جامعه اسلامی کارمندان استان ایلام به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس آمده است:
جهان امسال در حالتی شاهد خونریزی و نقض آشکار حقوق بشر در غزه می باشد که نهاد های بین المللی از جمله مدافعان جهانی حقوق بشر اقدامی برای مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین انجام نمی دهند و سکوت آنها در کنار انفعال برخی کشورهای عرب، عملا به حمایت از جنایت های رژیم اسرائیل تعبیر می شود.
جامعه اسلامی کارمندان استان ایلام با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بویزه نوار غزه و در آستانه سالروز جهانی قدس که یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) برای سرلوحه قرار گرفتن مساله فلسطین برای آزادی خواهان جهان به ویژه امت اسلامی ایران است. لذا از عموم مردم مسلمان و خداجوی ایران اسلامی برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و برای اعلام انزجار از اقدامت رژیم غاصب اسرائیل که مردم مسلمان غزه در ماه مبارک رمضان در آتش و خون به سر می برند و در آخرین جمعه آن دعوت به عمل می آورد».
سازمان بسیج کارگری استان ایلام ضمن محکوم کردن اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی اعلام نمود:
روز قدس امسال ، صدهاشهید و هزاران زخمی فلسطینی به استقبال روز قدس رفتند تا روز قدس امسال را به روز ریشه کنی صهیونیسم و محکومیت جهانی او در افکار آزادی خواهان جهان تبدیل کنند .
بدینوسیله از همه خانواده بزرگ کارگران و کارفرمایان محترم و مدیران شرکت ها و کارخانه جات تولیدی می خواهد همگام با آحاد ملت با حضور قدرتمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و با حضور وحدت آفرین و شعار همیشگی مرگ بر آمریکا و مرگ براسرائیل لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم صهیونیستی بیاندازند تا موجب دلگرمی و قوت مبارزان فلسطینی گردد».
سپاه ناحیه دره شهر در بیانیه ای تأکید نمود:
حضرت امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را روز اسلام ، روز رسول اکرم (ص)، روز احیای اسلام و قوانین اسلامی، روز بسیج عمومی اسلامی و فرصتی برای قیام یکپارچه ملتها علیه مفسدین و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین بیان کرده است و همچنین با شجاعت تمام به همه دنیا اعلام کرده است که ما می گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محوشود و بیت المقدس ازآن مسلمین و قبله اول آنان است. و خلف صالح امام راحل (ره)، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نیز فرمودند :" قدس شریف و شهر بیت المقدس باید از وجود صهیونیستها به کلی پاکسازی بشود و به یاری خدای بزرگ چنین خواهد شد. «انشاءالله »
وعده الهی ، پیروزی حزب الله در سراسر عالم است و توطئه های استکباری برای انزوای جبهه مقاومت مسلمین راه به جایی نخواهد برد و به فضل خداوند موج بیداری اسلامی در سراسر عالم بر علیه استکبار و قدرت های استکباری می خروشد و در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، جلوه ای از اقتدار امت اسلام جلوه گر خواهد شد.
ما پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه دره شهر با لبیک گویی به ندای ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به دادخواهی مردم مظلوم فلسطین، همراه با آحاد مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی و خصوصاً مردم ولایتمدار استان ایلام در راهپیمایی روز قدس مقتدرانه شرکت کرده، یکبار دیگر ندای مظلومیت، حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و رهایی قدس شریف را سر داده و فریاد مرگ بر رژیم جعلی و اشغالگر قدس را در آسمان طنین انداز خواهیم نمود».
مجمع عالی بسیج استان ایلام در بیانیه ای خواستار شد:
« إِنَّهُ مَن یَتَّقِ وَیِصْبِرْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ » (سوره یوسف آیه 90)
همزمان با ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن یوم الله روز جهانی قدس، باردیگر رژیم کودک کش صهیونیستی که پیدایش آن بر پایه جنایت، تجاوز و غارتگری بوده در ادامه حیات وحشیانه خود، بار دیگراقدام به کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه نموده است.این حملات که نشانه دیگری از خوی وحشی گری نتانیاهو و جلادانش بود، بار دیگر امت مسلمان ایران را در سوگ فرو برد.
قتل عام مردم بی دفاع غزه در سکوت شیخ نشینان بی خاصیت منطقه،سازمان ملل و البته آمریکای مدعی دفاع از حقوق بشر! همچنان ادامه دارد و این معنای واقعی استکبار است همانطور که امام خامنه ای(روحی فداه) می فرمایند،استکبار، یعنى گردن کلفتى و قلدرى و آدمکشى و شرم نکردن و ابا نکردن و تجاوزِ توأم با وقاحت و سر را بالا گرفتن و سینه را سپر کردن.
آنچه که امروز در غزه شاهد هستیم، تکرار نمایش فجیع ترین کشتار مردان، زنان و کودکان بی گناه می باشد، که از سوی غده سرطانی منطقه و با حمایت های بی دریغ مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، خصوصاً آمریکا در غزه انجام می شود، آمریکایی که تمام قد حمله اسراییل به باریکه غزه،حتی بوسیله بمب های فسفری، را حق مسلم رژیم صهیونیستی می داند و در مقابل کشته شدن بیش از 550 نفر در کمتر از 10 روز به اربابان خود حتی اخم هم نمی کند! و آمریکای خاموش امروز مدتهاست با همراهی مزدورانش ایران را ناقض حقوق بشر می داند!!! کدام حقوق بشر؟ کدام بشر؟ آیا مردم غزه در محدوده بشریت شما جای ندارد؟!
مجمع عالی بسیج استان ایلام ضمن ابراز هم دردی و همدلی با ملت بزرگ و سرافراز غزه، جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرده و از همه وجدانهای بیدار جهان خواستار پاسخ سریع، قاطع و دندانشکن به عوامل این جنایات می باشد».
در بیانیه مجمع عالی بسیج جامعه زنان استان ایلام عنوان شده است:
ای آزادگان جهان! به پا خیزید و با اشک مادران دلسوخته ی غزه، بساط ظلم را در هم بپیچید
سنگ فرش به خون آغشته کوچه های غزه ، ارمغان حقوق بشر کاخ سیاه آمریکاست و بشریت در بهت وحیرت از این همه احقاق حق ....
آری ! سوختن چهره معصوم کودکان مظلوم غزه در آتش برافروخته صهیونیسم حق است ... !
پیکر پاره پاره جوانان بی گناه فلسطین وغزه حق است ...!
چشم خونبار مادران داغ دیده حق است ... !
غصب آب و خاک ملتی مظلوم هم حق است ... !
حقی که تنها وتنها با خط صهیونیسم نوشته و با زبان استکبار خوانده می شود ! که رمضان را عاشورا و غزه را کربلا می کند و باز تاریخ به دست فرزندان شمر ویزید و حرمله تکرار می شود .... !
ننگتان باد که دنیا از وجودتان به ستوه آمده و عرق شرم بر چهره زمین جاری گشته است.
اینک که سند بشریت به خون مظلومان غزه رنگین شده ، مجمع عالی بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) به نیابت از زنان آزاده ، از همه آزادگان جهان می خواهد که بغضهای شکسته در گلوی غزه را بر سر رهبران غفلت زده جهان "عرب" و سازمان بی ملل ! فریاد برآورند ، باشد که این قوم بی هویت ، افسار گسیخته و سرکش را که در اوهام عصر جاهلیت جا مانده است ، بر جای خود بنشانند. مگر نه اینکه اسرائیل همان فرزند نامشروع آمریکاست که به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، حیاتش با یک سطل آب فنا می پذیرد ؟ پس ای آزادگان جهان ! به پا خیزید و با اشک مادران دلسوخته غزه ، بساط ظلم را در هم بپیچید».
در بیانیه بیش از190 تن از هنرمندان، نویسندگان و شاعران استان ایلام در حمایت از مردم مظلوم غزه آمده است:
هفتاد سال است که در سایه ی سانسور شدید غرب و سکوت سنگین عرب، قصّه ای پر غصّه تکرار می شود که جانِ بیداران زمان را خسته و دلِ آزادگان جهان را شکسته است.
کشتار بی رحمانه ی کودکانِ بی گناه و زنانِ بی پناه به نامِ دفاع از خود و قتلِ عام وحشیانه ی جوانان بی سلاح و پیران بی دفاع به نامِ مبارزه با تروریسم توجیه می شود. عنان اذهان و افکار عمومی به دست روزنامه های لال و دوربین های کور افتاده است. رسانه هایی که بوی انفعال و خیانتشان جهان را در بر گرفته است.
اهالی فرهنگ، ادب و هنر استان ایلام با اعتقاد عمیق به اینکه مسئله فلسطین و غزه فراتر از یک مسئله ی سیاسی، یک مسئله ی ایمانی و انسانی است و با باور دقیق به اینکه جنایات وحشیانه ی رژیم جعلی اسرائیل تجاوز به حقوق همه ی ملت ها و کشورها و دست درازی به حقوقی الهی و انسانی است جنایات اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل را در حمله به مردم مظلوم غزه و محاصره ی هوائی و زمینی و دریائی باریکه ی غزه محکوم می کنند.
هنرمندان، نویسندگان و شاعران ایلامی با ابراز همدردی و همبستگی با مردم مظلوم غزه و اعلامِ ایستادگی و پایداری در مقابل استکبار جهانی، در آستانه ی روز قدس که کانون وحدت دنیای اسلام است ضمن تجدید عهد با آرمانهای بلند امام راحل(ره) و رهبر عظیم الشأن انقلاب مدظله العالی، هم وطنان عزیز را به شرکت گسترده و پر شور در راهپیمائی یوم الله قدس و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل و حامیان دغل پیشه و در رأس آنها شیطان بزرگ-آمریکا- فرا می خوانند».

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.