قدس آنلاین:رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: امروز باید از آخرین علوم و فناوری‌های روز ، در جهت تولید محصولات مرغوب‌تر و بیشتر در واحدهای دامپروری وکشاورزی مزرعه نمونه آستان قدس رضوی استفاده کنیم.

باید از علوم و فناوری‌های نو در تولید محصولات مرغوب‌تر استفاده کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، «مهندس مهدی عزیزیان» در بازدید از واحدهای دامپروری مزرعه نمونه تابعه مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی و برخی اراضی کشاورزی مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه، در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان این مؤسسات با تاکید بر ضرورت کشاورزی و دامپروری علمی، عنوان کرد: روش‌های سنتی برای تولید محصولات مرغوب و با حجم بالا جواب‌گوی نیاز امروز نبوده و بهره‌گیری روزافزون از علم و تکنولوژی روز مورد تأکید است.

تولیدات گلخانه‌ای افزایش یابد
وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت‌های موجود در مزرعه نمونه، توصیه‌هایی را در جهت توسعه و گسترش تولیدات گلخانه‌ای برای مسئولان مربوطه داشت و عنوان کرد: با توجه به اقلیم مشهد، کمبود آب و نیاز جامعه به محصولات کشاورزی مرغوب در فصول مختلف سال، باید به سوی گسترش گلخانه‌ها و تولیدات گلخانه‌ای حرکت کنیم. اگرچه تا کنون اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این جهت انجام شده و هم‌اکنون حدود 2 هکتار گلخانه در مزرعه نمونه وجود دارد، اما این مقدار کافی نبوده و باید سرعت توسعه‌ی گلخانه‌ها شتاب یابد.
عزیزیان درباره بازدید خود از مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه، گفت: در این بازدید شرایط مطلوبی را در مزرعه نمونه مشاهده کردم که نشان از یک حرکت منطقی، علمی و تلاش هماهنگ بین بخش‌های مختلف دارد.
وی با اشاره به حرکت نوینی که برای نخستین بار در کشور در احداث باغ الگویی 5 هکتاریانجام شده است، گفت:
ویژگیهای منحصر به فرد از جمله تراکم بالای درختان، افزایش راندمان، اجرای سیستم‌های مدرن شامل سیستم‌های آبیاری هوشمند قطره‌ای و مهپاش، سیستم کنترل آب و هوایی، استفاده از پایه‌های مناسب با عملکرد بالااز شاخص های این اقدام است. دستاوردهای مزرعه نمونه و اینکه بسیاری از اقدامات برای اولین بار در این مزرعه در کشور در حال انجام است، بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده می‌باشد.

برنامه‌ریزی صحیح در کنار اراده و تلاش جدی
وی وجود انگیزه کافی، علاقه‌مندی به کار و انجام صحیح وظایف محوله همراه با پشتکار و به کارگیری تخصص و تجربه را راه رسیدن به پیشرفت و توسعه برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر مدیران، متخصصان و کارشناسان با توکل، اراده و تلاش همه جانبه همراه با برنامه‌ریزی صحیح مسیر رشد را طی کنند، بی‌گمان نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی در پایان با تقدیر ازتلاش مدیران و کارکنان هلدینگ دامپروری که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسبی در تولید برخوردار بوده اند، دستاوردهای واحد گاوداری تربت‌حیدریه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: کاهش تلفات، آسیب‌ها و افزایش تولید در واحد گاوداری تربت حیدریه نشان از وجود انگیزه همراه با پشتکار لازم در جهت رسیدن به اهداف مطلوب در این واحد دارد که این موضوع باید الگویی برای سایر مجتمع‌های تابعه مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی باشد.
لازم به ذکر است در جریان بازدید رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی از مجتمع‌های دامپروری، گلخانه، باغ سیب و سایر بخش‌های مزرعه نمونه که با همراهی مدیران ستادی سازمان،اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل موسسات و شرکتهای مربوطه انجام شد،مدیران و متخصصان مربوطه توضیحاتی را در رابطه با اقدامات انجام شده و دست آوردهای هر کدام از بخش‌ها ارایه کردند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.