یک مقام حماس سحرگاه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت : جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آتش بس 12 ساعته ای را که متعاقبا از صبح امروز ( شنبه )شروع خواهد شد، رعایت خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه : حماس پیشنهاد آتش بس موقت را پذیرفت/تن دادن اسرائیل با آتش بس 12 ساعته

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر غزه ، این مقام که به شرط عدم افشای هویت خود صحبت می کرد، گفت : حماس آتش بس پیشنهادی را می پذیرد.

پیش از این یک مقام امریکایی از موافقت اسرائیل با برقراری یک آتش بس موقت 12 ساعته از ساعت هفت صبح شنبه به وقت محلی خبر داده بود.

مقام آمریکایی: اسرائیل با آتش بس 12 ساعته از صبح شنبه موافقت کرد

همچنین خبرگزاری های رویترز و فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح شنبه به وقت تهران آتش بسی 12 ساعتی را آغاز می کند.

بنا بر گزارش این خبرگزاری های غربی ، مقام آمریکایی که خواسته نامش ذکر نشود ، خاطر نشان کرد که این مطلب را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به اطلاع جان کری وزیر امور خارجه آمریکا رسانده است. 

جان کری پیشتر در یک کنفرانس خبری در قاهره گفته بود که اطمینان دارد نتانیاهو متعهد به حرکت در مسیر آتش بس است. 

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر، شامگاه جمعه در یک کنفرانس خبری در قاهره با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته بود: ما خواستار یک آتش بس انساندوستانه در پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر برای مدت هفت روز هستیم. 

دبیر کل سازمان ملل نیز در همین کنفرانس خبری بر پیشنهاد آتش بس انساندوستانه هفت روزه تاکید کرد و گفت که آتش بس می تواند با وقفه قابل تمدید 12 ساعتی آغاز شود. 

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 17 تیر تا کنون بیش از 830 فلسطینی شهید شده اند . 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.