اسماعیل زاده: تمرینهای بوروسیا دورتموند در سوئیس با فشردگی هرچه تمام دنبال می‌شوند. سه روز باران پیاپی هم نتوانست کلوپ و بازیکنان این تیم را از ادامه تمرینات پیش فصل باز دارد.

ایموبیله: لواندوفسکی مال گذشته است

مربی زردپوشان دو نوبت تمرین دو ساعته برای بازیکنان این تیم در نظر گرفته و طی روزهای اخیر تمرینات ویژه‌ای روی پرسینگ برای بازیکنان درنظر گرفته و در انتهای تمرین هم بازیکنان هرکدام سوار بر دوچرخه به هتل محل استقرار تیم بازگشتند.
چیرو ایموبیله، مهاجم ایتالیایی و خرید جدید این تیم، از جمله بازیکنانی است که نگاه خبرنگاران حاضر در اردوی دورتموند را بیش از دیگران جلب کرده است. بوروسیا دورتموند 2 هفته دیگر در سوپرجام آلمان با بایرن مونیخ روبه‌رو می‌شود و در این مدت هم چهار بازی تدارکاتی دوستانه برای رسیدن به مرز آمادگی بیشتر پیش رو دارد.
ایموبیله در مورد شرایط فعلی اش در دورتموند گفت: «از اینکه به این تیم آمده ام خیلی خوشحالم. از نظر من دورتموند بهترین باشگاه دنیاست. اینجا روزی سه نوبت تمرین داریم. خیلی بیشتر و سخت تر تمرین می‌کنیم. در سه رقابت مختلف حضور داریم و این فشردگی تمرینات طبیعی است.»
این درحالی است که ایموبیله به دلیل حضور در رقابتهای باشگاهی ایتالیا از نظر تاکتیکی آمادگی بازی در تمامی لیگ‌های خارجی دیگر را داراست و خود او هم این موضوع را تأیید می‌کند: «بله درایتالیا توجه بسیاری به جزئیات می‌شود، ولی من باید در دورتموند تلاشم را بیشتر کنم. کلوپ هم این موضوع را می‌داند و از نظر انسانی خیلی به من کمک می‌کند و استقبال گرمی از من به عمل آورده است. با هم توافق داریم، برای اینکه او می‌خواهد من نهایت تلاشم را به کار گیرم و من هم همیشه هرچه در توان دارم، ارایه می‌دهم. او از من به عنوان یک جنگجو یاد کرده و حتماً این خصوصیات را در من دیده و شناخت خوبی از من دارد. از وقتی چهار سال داشتم، فوتبال همه زندگی من بوده و هرگز تسلیم نشده و عقب نشینی نکرده‌ام.»
ایموبیله در مورد سؤالهای مربوط به روبرت لواندوفسکی، مهاجم سابق دورتموند که راهی بایرن شده است، این طور پاسخ می‌دهد: «او بازیکن بزرگی است و با پیراهن این تیم گلهای زیادی زده است. حالا باید ببینیم من بیشتر یا کمتر از او گل می‌زنم؛ ولی یک مسأله قطعی است، او گذشته بوروسیاست و من متعلق به حال حاضر هستم. به من گفته اند که بوندسلیگا رقابت‌های سریع و فشرده‌ای است و ما ابتدا باید به صعود از مرحله گروه چمپیونز فکر کنیم و سپس به لیگ و اهداف دیگر بیندیشیم.» ایموبیله در مورد اینکه یوونتوس او را فروخته و حالا دنبال یک مهاجم طراز اول می‌گردد، گفت: «یووه انتخاب خودش را کرده و من آن را کاملاً می‌پذیرم، ولی این طور هم نیست که خیلی ارزشیابی آنها برایم بی اهمیت باشد، ولی خیلی دلم می‌خواست به آلمان بیایم.»
او در مورد اظهارنظر یورگن کلوپ مبنی براینکه هفتاد بازی ایموبیله را برای تحقیق در مورد خصوصیات او تماشا کرده با شوخی گفت: «فکر می‌کنم کلوپ بیشتر از پدرم بازی‌های من را دیده است.» او گفت که تنها چند واژه آلمانی بلد است و کهل به او کمک زیادی می‌کند تا لغات بیشتری بیاموزد. «من اولین بار وقتی هفت سال داشتم بازی بوروسیا دورتموند را دیدم که مقابل یووه قهرمان چمپیونزلیگ شد و همان موقع به این تیم علاقه‌مند شدم و می‌دانم که هواداران پرشوری دارد.» ایموبیله در ایتالیا همچنان طرفدار تورینو تیمی که فصل گذشته برای آن بازی کرده، خواهد بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.