قدس آنلاین:مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: بی شک یکی از ابعاد مهم زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) زندگی سیاسی ایشان در طور دوران امامت و قبل از آن می باشد که اگر به طور صحیح و مناسب به آن پرداخته شود می تواند اشاعه دهنده فرهنگ رضوی و تبیین کننده سیک زندگی رضوی درجامعه کنونی باشد. <BR>

پرداختن به زندگی سیاسی امام رضا(ع) اشاعه دهنده فرهنگ رضوی و تبیین کننده سبک زندگی رضوی در جامعه می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید جواد جعفری همچنین در ادامه افزود: استان خراسان شمالی با حجم مقالات و تولید اثرات فرهنگی که تا کنون با این موضوع داشته توانسته است گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ رضوی بردارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداختن به مقوله فرهنگ رضوی اثری بس سریع و فراگیر می باشد لذا این امر مستلزم فعالیت بسیار جدی در این زمینه است، هر چند گام های بلندی در این راستا برداشته شده است اما هنوز خیلی از ابعاد زندگی این امام همام مغفول مانده است.
جعفری تصریح کرد: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مراکز مهمی در جهت ترویج فرهنگ رضوی گام برداشته اند و هرچند تا حد زیادی موفق بوده اند اما اشاعه یک فرهنگ به مدت زمان زیاد نیازدارد و از آنجا که سیاست ما در عصرحاضر همان دیانت ما که حاوی سبک زندگی رضوی و سبک سیاسی رضوی می باشد می توانیم از فرهنگ منور رضوی و آموزه های سیاسی آن در زندگی بیش از پیش بهره مند شویم.
دبیردوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) چاپ و نشر کتابهایی با موضوع امام رضا(ع) و نگاه ویژه به آموزه های سیاسی رضوی، برگزاری همایش هایی با موضوع آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در سراسرکشور، قراردادن سبک زندگی رضوی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه ها و یا مدارس و ساخت فیلم های جذاب با این موضوع را از مهمترین راهکارها برای تبیین سیره سیاسی امام رضا(ع) دربین جوانان و نوجوانان ذکر کرد.
جواد جعفری خاطرنشان کرد: هرچند برگزاری همایش کمک بزرگی در راستای ترویج سیره سیاسی امام رضا(ع) می نماید اما بی شک نمی تواند به تنهایی مبین سبک و سیره سیاسی امام رضا(ع) باشد و به فرمایش امام جعفر صادق(ع) که می فرمایند:"کونودعات الناس به غیر المستقیم" بنابراین مردم را با اعمال و رفتارمان باید به سبک زندگی رضوی سوق دهیم.
وی در خاتمه استفاده از اساتید علمی برجسته کشور، تبلیغات فراگیر در سطح کشور و دنیای مجازی، چاپ مقالات برگزیده، استفاده از نویسندگان مقالات برگزیده در طول سال در جهت اشاعه سیره رضوی که بحمدالله استان خراسان شمالی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است که جادارد از جناب آقای حسین ثابت قدم وحید مدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر همایش و حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای هدایتی به عنوان نماینده جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در استان نهایت سپاسگزاری را داشته باشم.
لازم به ذکر است؛ دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) 12 شهریورماه و همزمان با دهه کرامت در خراسان شمالی برگزار می شود.
انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.