رهبر انصارالله یمن ضمن انتقاد شدید از دولت کنونی بار دیگر بر برکناری این دولت و ادامه اعتراضات مردمی تاکید کرد.<BR> <BR>

عبدالملک الحوثی بر ادامه اعتراضات در صنعا تأکید کرد/ دولت ابزار سرکوب مردم شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، "عبدالملک الحوثی" رهبر انصار الله یمن، در یک سخنرانی که از شبکه تلویزیونی المسیره منتشر شد از مردم این کشور خواست که به اعتراضات ضد دولتی خود ادامه دهند.

وی همچنین از مردم خواست که در نماز جمعه آینده که در خیابان "المطار" در صنعا، پایتخت یمن برگزار می شود مشارکت کنند.

الحوثی تاکید کرد که مشروعیت مردمی بر همه مشروعیتها اولویت دارد.

وی در ادامه به شدت از تظاهرات عده ای که در مخالفت با اعتراضات مردمی صنعا در روزهای اخیر در این شهر برگزار شد و برخی عنوان (همبستگی ملی) را بر آن نهادند انتقاد و اعلام کرد که هدف از انجام چنین اقداماتی ناامید ساختن مردم یمن و سرکوب کردن آمال و خواسته های آنها و القای حس ناتوانی و وابستگی به مردم یمن است.

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد که نقشی که دولت کنونی در اداره کشور ایفا می کند، نقشی منفی و مخرب است و دولت هم اکنون به ابزاری برای سرکوب مردم، ضربه زدن به آنها و نابود ساختن آینده آنها و توطئه چینی علیه ملت یمن تبدیل شده است که این یک فاجعه خطرناک است.

وی گفت: دولت کنونی سعی دارد مردم را در حالتی از سکون و نیازمندی و گرسنگی نگاه دارد و امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی را در هیچ شرایطی برای مردم یمن محقق نمی سازد و روز به روز مردم را بیچاره تر می کند.

عبدالملک اعلام کرد: هیچ کس در داخل و خارج از کشور نمی تواند به ما بگوید که به اعتراضات خود پایان دهید و حقوق مسلم خود را مطالبه نکنید و در مقابل خطری که شما را تهدید می کند، سکوت اختیار کنید.

وی اظهار داشت: هم اکنون هزاران نفر از شهروندان یمنی غذای روزانه خود را از زباله ها تامین می کنند، وضعیت فاجعه باری در یمن در جریان است و من تاکید می کنم که ما نمی توانیم در مقابل این وضعیت سکوت پیشه کنیم، چرا که ما برای خود عزت نفس قائل هستیم و مردم یمن مردمی بزرگوار، صاحب کرامت و آزاده هستند.

عبدالملک در ادامه از سوء استفاده رسانه ای دولت و روی آوردن به دروغ پردازی و متهم کردن معترضان از سوی دولت را به شدت محکوم کرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.