مشهد- همزمان با ایام نکوداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

آستان قدس رضوی میزبان سلسله جشن های پیروزی انقلاب اسلامی می شود

به گزارش قدس آنلاین، پیروزی بزرگ و شکوهمند انقلاب اسلامی، دستاورد تلاش جمعی میلیون‌ها عدالت‌خواه و آزادی‌خواه، هزاران شهید جاوید و فداکاری دلاورانه ملت غیور ایران اسلامی است.

به منظور بزرگداشت این اتفاق مهم و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در مجموعه آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

تبیین تاریخ انقلاب اسلامی

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این ایام ۱۱۰ جلسه سخنرانی با محوریت انقلاب اسلامی و با موضوعات فجر فاطمی و مقاومت انقلابی، چگونگی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، امام و انقلاب، شاخصه‌های انقلابی‌گری در سیره اهل بیت(ع)، برکات انقلاب اسلامی و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند. همچنین قرائت قرآن، مداحی، تواشیح، اجرای گروه سرود و مناجات خوانی از دیگر برنامه‌های این معاونت برای ایام دهه فجر است.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز به مناسبت گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از مجموعه کتاب، عکس، مطبوعات و تمبر با عنوان «تاریخ انقلاب اسلامی» در دو بخش انقلاب اسلامی به روایت اسناد و بخش کتاب‌های چاپی، از ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر کرده است.

همچنین نمایشگاه‌های متنوع از کتاب‌های چاپی، نرم‌افزار، پوستر و عکس، در برخی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌هایی همچون تربت حیدریه، بروجرد و قوچان برپا خواهد شد.

چهارمین نشست تخصصی با عنوان «بررسی نقش بازار در انقلاب اسلامی شهر مشهد» در راستای جریان‌شناسی انقلاب اسلامی در مشهد نیز در روز پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن سال جاری، در مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

از دریچه فرهنگ

موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی به مناسبت این ایام نمایشگاه «شیدایی قلم» با آثار سیاه مشق جمعی از اساتید انجمن خوشنویسان ایران را از ۹ بهمن در کوهسنگی ۱۷ نگارخانه رضوان برپا کرده است که تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت.

همچنین جُنگ پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همه روزه در مجتمع امام خمینی(ره) موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. در این برنامه بخش‌هایی چون داستان، نمایش، بازی، ‌ مسابقه، ‌خاطره‌گویی و اجرای سرودهای انقلابی ویژه کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.   شب شعر ویژه دهه فجر که در روز ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه با همکاری اداره امور فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های موسسه آفرینش های هنری به مناسبت ایام الله دهه فجر و بزرگداشت پیروزی انقلاب است.

اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی نیز به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی محصولات فرهنگی متعددی را در قالب‌های مختلف فلش کارت، کتاب مینی مال، اینفوگرافیک، پوستر خلاقانه، سربند پارچه‌ای و... با موضوع دستاوردهای جمهوری اسلامی از انقلاب تا به امروز و یاران انقلاب تولید و به مخاطبان ارائه خواهد کرد.

ارسال نشریه به ۱۵ هزار مشترک طرح مخاطبان نورالهدی، ارسال نسخه دیجیتال محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی به تلفن همراه زائران، برگزاری مسابقات «نشان راه» و «نشانی بهشت» و ارسال بسته های فرهنگی دیجیتال به ۲۸ نهاد و سازمان فرهنگی کشور توسط سامانه اشتراک محتوای مجازی از جمله فعالیت‌های مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی در ایام الله دهه فجر است.

طلیعه فجر

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی امسال نیز همانند سال‌های گذشته، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

«ارائه و بررسی مقالات دومین همایش ملی انقلاب اسلامی تمدن نوین» در تاریخ ۱۲ و ۱۷ بهمن ماه در تالار شیخ طوسی این مرکز و برگزاری این همایش اول اسفندماه سال جاری یکی از برنامه‌های اجرایی در دهه فجر امسال است.

«همایش گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن سال ۵۷» نیز در تاریخ ۲۱ بهمن ماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

موسسه جوانان آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های طرح پویش کشوری «چله انقلاب» را با حضور فعالان فرهنگی و تشکل‌های جوانان رضوی در شهرستان‌های مختلف به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کند.

در این ویژه برنامه موضوعاتی همچون کارنامه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف موشکافی و ارائه رویکرد آینده‌ پژوهی نسبت به موضوعات مختلف از جمله خانواده، اقتصاد، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، مسابقات ورزشی در رشته‌های جودو، کشتی، والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و ... را در سطوح باشگاههای مشهد، قهرمانی استان و کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.

انقلاب و خانواده رضوی

بنیاد فرهنگی رضوی ۲۵۰ ویژه برنامه را به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با شعار «مبارزه دائمی و خستگی ناپذیر» از ۱۲ بهمن ماه با نواختن گلبانگ انقلاب در ۱۷ واحد آموزشی مدارس امام رضا(ع) برگزار می‌کند.

گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری، جهاد و مقاومت، سبک زندگی رضوی، نهضت علم آموزی و ... از جمله رویکردهای اصلی جشن‌های انقلاب در مدارس امام رضا(ع) است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلابی برای افزایش بصیرت دانش آموزان، برپایی همایش «خانواده رضوی» با حضور اولیای دانش آموزان، حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی در کوهسنگی و تشکیل محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی، مسابقه پیامکی با موضوع انقلاب، یادواره شهدای انقلاب اسلامی، همایش طب الرضا(ع)، جشنواره کیک انقلاب، شب شعر دانش آموزی، برگزاری جشن نماز ویژه مدارس ابتدایی، همایش «دختران امروز، مادران فردا» و دیدار با خانواده شهدای انقلاب از جمله برنامه های بنیاد فرهنگی رضوی برای این ایام مبارک است.

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران به مناسبت دهه مبارک فجر، برنامه‌های متنوع فرهنگی را برگزار خواهد کرد. نمایشگاه «انقلاب به روایت مطبوعات تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک» و «دیوان اشعار سیدکریم امیری فیروزکوهی» در این موقوفه فرهنگی افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، می‌توانند از این نمایشگاه‌های کم‌نظیر بازدید کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی با دعوت از استادان برجسته حوزه مطبوعات و انقلاب اسلامی، در ایام خجسته سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این مؤسسه وابسته به آستان قدس رضوی برپا خواهد شد.

معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی نیز به همین مناسب در طی دهه فجر، ارزاق و بسته‌های گسترده غذایی را در تعدادی از روستاهای محروم استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی توزیع خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.