یزد - رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با ید زیرساخت‌های لازم این طرح فراهم شودو تاکنون ۲۰ درصد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با ید زیرساخت‌های لازم فراهم شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمدرضا تابش عصر جمعه  در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: استان از بی آبی شدید رنج می برد وبحث انتقال آب از خلیج فارس باید هر چه سریعتر عملیاتی شود طبق برآوردهای انجام شده زمان کافی برای تعلل در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس نیست. 

وی افزود: آب مهمترین معضل استان بوده و اجرای طرح تکاپو و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب به استان یزد است.

 تابش تصریح کرد: استان به جز در زمینه نفت، دارای پتانسیل های بالایی از نظر علمی و انسانی است، و ظرفیت استفاده از انرژی‌های خورشیدی، آی سی تی و صنایع پاک در استان یزد وجود دارد.

وی افزایش اختیارات استان‌ها را از جمله راهکارهای رفع مشکلات ساختاری در کشور دانست و گفت: افزایش اختیارات استان‌ها نقش مهمی در جذب مشارکت بیش ازپیش سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایفا می‌کند.

رییس مجمع نمایندگان استان خاطرنشان ساخت : رشد ثابت بدون آسیب پذیری از مخاطرات بیرونی اقتصاد مقاومتی است در دولت یازدهم  رشد اقتصادی افزایش خوبی داشته وطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند سال آینده در بحث بنزین به خودکفایی می رسیم.

 تابش مسیر رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد : فرسودگی ساختارهای کشور از جمله معایب موجود در راستای توسعه کشور است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد نیز در این نشست گفت : اهداف بسیار خوبی برای کارگروه تسهیل در کشور در نظر گرفته شده بود ولی بسیاری از اهداف این کارگروه محقق نشده است.

سیدعلی اکبر کلانتر اظهارداشت: بانک‌ها در مشکلات عدم پرداخت تسهیلات به تمام واحدها مقصر نیستند،و مشکلات موجود در این زمینه باید از سطوح بالاتر اجرایی کشور برطرف می‌شد تا بانک‌ها هم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در استان یزد هم میزان پرداختی تسهیلات به واحدهای مصوب ستاد تسهیل پایین بوده، استان یزد جزو استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت از سوی بانک‌ها به حساب می‌آید.

کلانتر تصریح کرد: بخش خصوصی حریف بانک‌ها نیستند و اگر قرار است مصوبات را بانک‌های کشور اجرا نکنند مسئولان باید نسبت به برخورد با بانک‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.