اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری کشور هر کسی پیروز میدان شود باید عقل را به کار بیندازد و برای حفظ برادری تلاش کند تا دشمنان جرأت تفرقه افکنی نداشته باشند.

پیروز میدان انتخابات باید برای حفظ برادری تلاش کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه تقوا به معنای پرهیز از آن چیزی است که انسان را از خدا دور می‌کند، اظهارکرد: خداوند متعال سنت‌هایی دارد که این روش‌ها و سنت‌ها تغییرپذیر نیست.

وی ادامه داد: سنت اول، تعیین سرنوشت انسان به دست خودش است و انسان می‌تواند خود سرنوشت خود را انتخاب کند.

امام جمعه اصفهان سنت دوم را امتحان و آزمایش دانست و اذعان کرد: همه بندگان خدا امتحان می‌شوند و خلقت برای سنجش اعمال انسان‌ها و آزمایش آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه مطرح کرد: تمام پیامبران برای نشان دادن راه درست و راه غلط به انسان مبعوث شده‌اند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی آیات قرآن مصداق‌های لغزش را هشدار داده‌اند، گفت: از دید قرآن، مال و فرزند محل امتحان است که می‌تواند نتیجه خوب یا بد داشته باشد؛ زبیر در خط اسلام بود اما پسر او، عبدالله، پدر را منحرف کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: شیطان دور فرزند آدم دور می‌زند و وقتی خسته می‌شود، از طریق مال او را فریب می‌دهد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از تعداد فرزند زیاد نترسید، از خودتان بترسید و فرصت جوانی و فرزندآوری را از دست ندهید تا در زمان پیری حامی و پشتیبان داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ابراز کرد: خداوند در نعمت‌ها هم افراد را امتحان می‌کند و صرفاً در سختی امتحان نمی‌کند؛ خدا نیاز به شکر ما ندارد و ما به آن نیاز داریم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: تقوی یعنی در کار خوب پیدا باشیم و در کار بد پیدا نباشیم.

وی یادآور شد: اولین مناسبت هفته آینده، روز اهدای عضو در ۳۱ اردیبهشت است و باید روی فرهنگ اهدای عضو کار شود تا زندگی ببخشیم.

امام‌جمعه اصفهان تسخیر لانه جاسوسی را از دید امام خمینی هدیه خدا به ملت دانست و گفت: این واقعه سبب شد تا به خودباوری برسیم و با تحریم امریکا بر پای خود بایستیم.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی مردم با همین اعتقاد، مقابل کفر ایستادند تا جامعه ما آبدیده شد،

اگر این تحریم‌ها نبود ما این‌قدر در صنعت و خصوصاً صنعت دفاعی قوی نمی‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه نباید از تحریم‌ها ترسید بلکه باید از ذلت بترسیم، خاطر نشان کرد: خداوند مؤمن را در همه‌جا آزاد گذاشته است مگر در ذلت پذیری.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به آزادی خرمشهر بعد از ۱۹ ماه اشغال تأکید کرد: صدام تجهیزات زیادی در شهر مستقر کرده بود اما با این وجود تعداد اسرای عراقی در فتح خرمشهر بی‌نظیر بود که مصداق لطف خدا به کمک مقاومت بود.

وی اضافه کرد: چهارم خرداد روز ایستادگی دزفول است که نقشه عراقی‌ها را به هم ریخت، مردم دزفول حتی نماز جمعه خود را قطع نکردند و ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دادند.

طباطبایی نژاد در رابطه با مسأله انتخابات اذعان کرد: تبلیغات رضایت‌بخش نبود و بعضاً در شأن جمهوری اسلامی نبود که به سبک آمریکایی به هم حمله کنند، طرفداران هم نباید عکس‌ها را پاره می‌کردند که این کار خلاف شرع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری کشور هر کسی پیروز میدان شود باید عقل را به کار بیندازد و برای حفظ برادری تلاش کند تا دشمنان جرأت تفرقه افکنی نداشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: تفرقه کار شیطان است و باید مواظب باشیم کسی شیطنت نکند تا احساسات تهییج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.