کرج- پذیرایی از مردم با یاد امام زمان(عج) در قالب طرح «سه شنبه های مهدوی» پس از بازخوردهای اثربخش خود در میان مردم شهرهای مختلف کشور چندی است به مرکز استان البرز یعنی کرج رسیده است.

«سه شنبه های مهدوی» حلاوت انتظار کرجی ها را دوچندان می کند

قدس آنلاین- گروه استان ها- زهره رزمی آذر: سه شنبه هفته ای که گذشت در هیاهو وشلوغی شهر تجمع مردم در یک ایستگاه صلواتی در گوشه ای از مسجد جامع رجایی شهر کرج نظرمان را به خود جلب کرد. به سمت ایستگاه صلواتی رفتیم تا پاسخی برای کنجکاوی مان پیدا کنیم. هنگام ورود با شاخه گلی پذیرای ما شدند.

حال و هوای معنوی این فضا ما را مشتاق کرد تا ازاین محفل وآنچه در آن می گذرد اطلاعات  بیشتری بگیریم.

برادران و خواهرانی که از مردم پذیرایی می کردند با ذکر صلوات بر مهدی(عج) و روی گشاده از هر عابر پیاده و سواره  با تقدیم گلی دلها را بیدار کرده و به سمت همدلی  و مهربانی سوق می دادند.

 به سمت یکی از خادمین برگزار کننده این مراسم رفتیم  تا از چگونگی برگزاری این محفل نورانی جویا شویم.

رقیه جعفری یکی از خادمین برگزاری «سه شنبه های مهدوی» با لبخندی برچهره گفت: این مراسم زیر نظر موسسه طلوع حق برگزار می شود که  یک موسسه فرهنگی آموزشی با رویکرد انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این موسسه در کنار تشکیل کلاس های آموزشی، برنامه های  فرهنگی با نگاه و رویکرد منویات مقام معظم رهبری را اجرا می کند.

 وی افزود: این موسسه با راه اندازی افطاری های ساده  شروع به فعالیت کرد و در کنار آن سه شنبه های مهدوی را با هدف نذر سلامتی امام زمان (عج) در برنامه های خود اجرایی کرد.

جعفری بابیان اینکه شهید امین شیرازی از اعضای موسسه طلوع حق بودند، افزود: این شهید بزرگوار پایه گذار سه شنبه های مهدویت در تهران بودند. هدف این شهید والامقام  بیشتر خدمت به مردم و یاد امام زمان (عج) در دلها به همراه ایجاد حال و هوای جمکران در کل کشوردر روزهای سه شنبه بود.

جعفری در ادامه افزود:این موسسه درمدت  ۱۲ ماه راه اندازی شد و در این مدت طی روزهای سه شنبه با پذیرایی از مردم با چای و شربت و شیرینی محصولات فرهنگی را نیز در کنار آن عرضه می کند.

 این عضو موسسه طلوع بیداری در ادامه گفت: دراین مدت تعدادی از خادمین موسسه به اردوی جهادی اعزام می شوند که در این اعزام برخی از آنها دچار سانحه می شوند، ۲ نفر از اعضای موسسه به شهادت می رسند، از این افراد موسسه مهدویت، امین شیرازی و سید مهدی حسینی  را می توان نام برد که اهل کرج بودند  ودر این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه امین شیرازی یکی از آرزوهایش این بود که در جای جای کشور و حتی دنیا یاد امام زمان (عج) در دلها زنده باشد، گفت:  در نهایت در مراسم هفتم این شهید ۲۰۰ شعبه از این موسسه راه اندازی شد و ۱۴ شهریور اولین مراسم سه شنبه مهدوی در مسجد جامع گلشهر کرج برگزارشد.

امید به گسترش سه شنبه های مهدویت به تمام نقاط شهر

وی درادامه  گفت: امیدواریم  این مراسم به سمت بقیه محلات شهر برود و حتی با پذیرایی یک سینی چای و شربت بتوانیم در سطحی وسیع تر یاد امام زمان (عج) را در دلها زنده نگاه داریم.

جعفری با اشاره به اینکه در این موسسه کارهای خیرهمراه با توزیع اطعام به ایتام نیز انجام می شود، گفت: یکی از برنامه های موسسه طلوع حق که اجرا شد اعزام کودکان کار به مشهد مقدس بود.

از این چهره فرهنگی سوال کردم انتظارتان از مسئولین برای گسترش اینگونه مراسم فرهنگی چیست؟

وی در پاسخ گفت: دراین موسسه بیشتر مشارکت مردمی دخیل است و انتظار ما ازمسئولین دراختیار گذاشتن مکان مناسب برای اینگونه مراسم ها است تا بتوانیم در محلات دیگر کرج و استان این مراسم را هر هفته سه شنبه ها همزمان با حال و هوای جمکران اجرایی کنیم.

حمیدرضا عبدالمنافی دیگر خادم این مراسم ضمن اشاره به اینکه سه شنبه های مهدوی هدف اصلیش خدمت به همنوع است، گفت: هدفمان این است با این مراسم ها نام امام زمان (عج) را به ذهن مردم‌ بیاوریم و در واقع نذری برای سلامتی امام زمان (عج) بدهیم.

 وی در ادامه گفت: در کل قرار نیست در این امر کار دشواری صورت گیرد هر کس در حد توانش می تواند در این امر مشارکت کند حتی  با یک پارچ‌ شربت یا آب خنک در سر کوچه هایشان.

عبدالمنافی تصریح کرد: به برکت خون شهدا مخصوصا شهید شیرازی که از بنیان گذارهای این طرح بوده ان شاءالله قرار است چراغ  سه شنبه های  مهدوی در محله ها و شهرهای محبان امام زمان (عج) روشن شود.

پذیرایی ها ساختار واحدی ندارد

وی در ادامه افزود: در این برنامه های هفتگی یک بخش فرهنگی و یکی بخش پذیرایی داریم، در بخش پذیرایی هیچ ساختار واحدی ندارد همه چی در پذیرایی ها بستگی به توانایی مردم در اجرا و سلیقه خودشان دارد. سعی می کنیم قدم های اول رو سبک برداریم تا در ادامه مسیر با اضافه شدن خادم های جدید و بیشتر شدن کمک های مردمی، کمیت و کیفیت کار رو بالا ببریم.

وی افزود: افرادی که مسئول پذیرایی از مردم هستند باید همیشه لبخند بر لب داشته باشند و با روی خوش از مردم استقبال کنند چرا که مهمترین تاثیر اجتماعی درهمین ارتباط ها رقم میخورد، جایی که مردم در برخورد با خادمین امام زمان (عج) احساس خوشایندی خواهند داشت.

عبدالمنافی در ادامه گفت: هر هفته، محتوای فرهنگی خود را دارد و محتوای فرهنگی این هفته که پشت سر گذاشتیم با موضوع نوجوان و به مناسبت شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان بود.

در میان مردم که بودیم شور و نشاط حاضرین ما را نیز به وجد آورد، از کودکی پرسیدم احساست از این مراسم چیست؟ گفت: با نوشیدن شربت و گرفتن گل نام امام زمان (عج) و صلوات برای سلامتیشان حضور این امام را در ذهن زنده نگاه خواهم داشت.

به سوی مادری رفتیم بالبخند این شعر را تقدیم ساحت مقدس امام عصر (عج) کرد: «مهدیا گوشه چشمت غم عالم ببرد حیف باشد تو باشی و ما را غم ببرد.»

جوانی با بیان اینکه  حضور مردم را خوب و پر شور دیده است، گفت، مردم هر هفته در این مکان تجمع می کنند و برای سلامتی امام عصر(عج) و تعجیل در ظهورش دعا می کنند.

وی گفت: یک نوع همدلی و نشاط بین جوانان و مردان و زنان میانسال به چشم می خورد، گویا در اینجا کسی از کسی انتقاد و گله ای ندارد.

با گذشت زمان تجمع مردم بیشتر می شد ،حتی دختران  نوجوان غیر محجبه  وارد جمع می شدند، خادمین با لبخند از آنها پذیرایی می کردند  آنها نیز با گرفتن بسته های فرهنگی دراین مراسم خود رامشتاق تر نشان می دادند.

در این میان کودکان خردسال بسته های فرهنگی و نقاشی مختص به خودشان را دریافت  می کردند. گفتنی است در بین تجمع کنندگان حضور همسر و فرزند خردسال شهید مدافع حرم مصطفی شیخ الاسلامی نیز به چشم می خورد.

 از اجتماع کنندگان که دور شدیم در هیاهوی کوچه بازار نگاه ها و دست ها به سمت آسمان  بود برای «تعجیل در ظهورش»

گفتنی است این مراسم مشارکت مردمی «سه شنبه های مهدوی» و با هدف نذر سلامتی امام زمان (عج) هر هفته  بر گزار می شود.  امیدوار می رود حضورمسئولین  نیز در این مراسم ها، همدلی و نزدیکی  را بین مردم و مسئولین به برکت وجود امام زمان (عج) بیشتر کند.

در پایان این دیدار  علی فرزین یکی از خادمین ما را با قطعه شعری زیبا و دلنشین بدرقه کرد.

اشتیاق دیدار که باشد، مشتاق تمام سعیَش را میکند که راه وصل را طی کند…

بیا با خودمان خلوت کنیم و ببینیم چقدر مشتاقِ دیدارِ امامِ زمان هستیم؟

سه‌شنبه های مهدوی یعنی، دیدارت را به انتظار ایستاده ایم...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.