کرمان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: باید با سرعت و فوریت نسبت به برآورد خسارات وارده زلزله کوهبنان اقدام شود.

خسارت زلزله کوهبنان برای مصوبه هیأت دولت با فوریت برآورد شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: در سایه همکاری بهینه مردم و دولت و نمایندگان می‌شود امیدوار بود همه معضلات و مشکلات با سرعت برطرف شود.

وی بیان داشت: آخرین مصوبه دولت مصوبه‌ای در ارتباط با پرداخت مبلغی بیش از ۵۱ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض و ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای زلزله‌زدگان بود و اگر گزارش زلزله کوهبنان آماده شود برای جلسه هیأت دولت در عصر فردا می‌توانیم، مصوبه دیگری هم داشته باشیم.

نوبخت ابراز داشت: رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت بسیار علاقه‌مند بودند از وضعیت خسارت وارده به مردم اطلاع داشته باشند، بنابراین بنده به نمایندگی از طرف آنها به استان کرمان سفر کردم، گرچه بازدید محدود بود، اما این به عنوان سلام رئیس جمهوری و هیات دولت را به زلزله‌زدگان تلقی شود.

وی خطاب به تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با سرعت و فوریت نسبت به برآورد خسارات وارده زلزله کوهبنان اظهار نظر کنید و اطلاعات را تا فردا به بنده بدهید تا در هیات دولت مصوبه‌ای را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: ضمن نوسازی و بازسازی باید ایمن‌سازی هم نسبت به اماکن داشته باشیم و ابنیه دولتی هم باید مورد توجه باشد.

نوبخت افزود: اماکن دولتی هم بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند و باید بر اساس فوریت بازسازی شوند و از مجلس می‌خواهیم استان کرمان را در کنار کرمانشاه ببیند، زیرا با آن امکانات می‌توانیم طرح وسیع‌تر ایمن‌سازی را انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود معادن در استان کرمان اظهار داشت: امشب با معدن‌کاوان مواجه بودم و آثار سخت کار را در چهره آنها دیدم و باید برای معادن اقدامات اساسی انجام گیرد و زمینه لازم برای ایمنی کارگران و توسعه انجام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.