تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "اتمام حجت با آژانس در پارچین" و "گام های باقیمانده برای ملاقات روحانی و اوباما" تا "آلودگی آب معدنی دماوند"

اتمام حجت با آژانس در پارچین

روزنامه "قدس" از "حرف و حدیث ها درباره سفر خبرساز مدیرکل آژانس اتمی به ایران" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "«آمانو» خاک پارچین را بُرد"

قدس آنلاین در این خصوص نوشت: "مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در سفر روز گذشته به ایران به همراه بازرسان آژانس از سایت نظامی پارچین دیدار کرده و اصالت نمونه های اخذ شده از پارچین مورد تأیید آژانس است."

روزنامه "وطن امروز" نیز دو تیتر در این خصوص در صفحه اول خود دارد. این روزنامه در ابتدا به طرح این پرسش پرداخته است: "آمانو در پارچین؛ شروع یا پایان؟"

در این روزنامه می خوانیم: " پیش از حضور آمانو در ایران، برخی منابع غربی خبر حضور او در پارچین را منتشر کرده بودند. براساس گزارش آسوشیتدپرس، قرار بود آمانو به همراه بازرسان آژانس به صورت ویژه بر نمونه‌برداری از پارچین توسط تکنیسین‌های ایرانی نظارت کند. با این حال براساس اطلاعات منتشر شده، گویا موضوع نمونه‌برداری در بازرسی روز یکشنبه انجام نشد و قرار است این موضوع در یک بازه زمانی دیگر انجام شود."

در تیتر دیگری در "وطن امروز" و به نقل از "صالحی" نوشته شده است: "آمانو راضی رفت"

روزنامه "کیهان" از "اظهارات ضد و نقیض درباره بازرسی از پارچین" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "آمانو رسما از پارچین بازدید تشریفاتی کرد!"

در این روزنامه می خوانیم: "در حالی که بارها به صراحت تاکید شده است دسترسی بازرسان خارجی به مراکز نظامی و دانشمندان هسته‌ای کشورمان جزء خطوط قرمز است، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اقدامی غیرقابل توجیه از پارچین دیدار کرد و اخبار ضد و نقیضی هم درباره بازرسی هفته گذشته از این مرکز نظامی منتشر شد. آژانس می‌گوید: در نمونه‌برداری از پارچین بازرسان آن حضور داشته‌اند و مقامات دولتی این گفته را رد کرده و می‌گویند، نمونه‌برداری بدون حضور بازرسان بوده است."

روزنامه "جوان" هم در این خصوص نوشت: "اتمام حجت با آژانس در پارچین"؛ در این روزنامه می خوانیم: " «بازديد» و«بازرسي» عصر يك‌شنبه يوكيو آمانو از سايت پارچين، ظاهراً پايان يك مرحله مهم اجرايي از توافق محرمانه بين ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، معروف به «نقشه راه» است."

***

گام های باقیمانده برای ملاقات روحانی و اوباما

در ستون گزیده های روزنامه "قدس" و به نقل از "رئیس جمهور" در گفت و گو با «سی بی اس» می خوانیم: "گذشته را فراموش نمی کنیم اما به آینده نگاه داریم"

مصاحبه اختصاصی حسن روحانی با "استیو کرافت" مجری برنامه مشهور "60 دقیقه" شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا در تهران انجام شد. این مصاحبه بعد از ظهر یکشنبه (به وقت آمریکا) از شبکه سی بی اس پخش شد.

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "در گفت و گو با شبکه خبری CBSآمریکا؛ روحانی: برنامه دیدار و تلفن با اوباما ندارم"

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی"سی بی اس" آمریکا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت که ما برنامه‌ای برای این دیدار نداریم و فکر می‌کنم خیلی قدم‌های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسد.

روزنامه "آفتاب یزد" هم در تیتر یک خود نوشت: "گام های باقیمانده برای یک ملاقات"؛ در این روزنامه می خوانیم: "حسن روحانی در پاسخ به پرسش درباره دیدار احتمالی با اوباما گفت که ما برنامه ای برای این دیدار نداریم و فکر می کنم خیلی گام های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسد."

ایران: "اجرای دقیق برجام آغاز اعتمادآفرینی است"

اعتماد: "برنامه ای برای دیدار با اوباما ندارم"

اطلاعات: "اکثریت مردم ایران با توافق هسته ای موافقند"

***

آب معدنی دماوند ناسالم است

روزنامه "هفت صبح" در تیتر یک خود نوشت: "مهمترین برند آب معدنی پلمب شد"؛ در روزنامه "همشهری" هم می خوانیم: "آب معدنی دماوند ناسالم است"

در پایگاه خبری وزارت بهداشت و به نقل از "مدیر کل بازرسی و نظارت سازمان غذا و دارو" نوشته شده است: خط تولید آب معدنی " دماوند " به علت عدم تمکین به مقررات و ضوابط سازمان غذا و دارو با حضور بازرسان این سازمان متوقف شد.

روزنامه "اقتصاد پویا" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "خط تولید آب معدنی «دماوند» متوقف شد"

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.