رژیم صهیونیستی با چالش های درون ارتش و شکست های پی در پی در غزه رو به روست که بی توجه به این مشکلات به فکر افزایش جنایت است.

چالش های درونی ارتش و شکست های پی در پی/ رژیم صهیونیستی بی توجه به مشکلات، جنایت را افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، بیان واقعیت خستگی نیروهای ارتش اسرائیل از زبان یکی از نیروهایش با وجود اینکه بعد از خبرهای تکراری با همین مضمون منتشر شد اما توجه مخاطبان را به خود جلب کرد زیرا این نیرو به منابع رسمی عبری زبان گفته بود، رژیم صهیونیستی در حال جذب نیرو از طریق شبکه های اجتماعی است.

به همین دلیل کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا از تمدید زمان سربازی در ارتش از ۳۲ ماه به ۳ سال است و فرماندهان ارتش از این امر استقبال می‌کنند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت در ماه ژوئن گذشته از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود که یک نشست فوری برای بررسی امکان تمدید دوران سربازی از ۳۲ ماه به ۳ سال برگزار کند، اما وزرای دیگر کابینه اسرائیل، با این پیشنهاد در سایه تصویب قانون معافیت حریدی‌ها از خدمت نظام، مخالفت کردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در هفته‌های پیش بار دیگر اعلام کرد که «به ۱۰ هزار سرباز نیاز فوری داریم!..می‌توانیم ۴۸۰۰ نفر را از یهودیان متدین (حریدی‌ها) جذب کنیم».

اما این تنها مشکل رژیم صهیونیستی نیست، بلکه اختلافات داخلی و استعفاهای پی در پی مقامات در این رژیم نیز به مشکلی غیرقابل حل شدن تبدیل شده است.

علاوه بر این، کسب شکست های مستمر و پشت سرهم نیز به مشکلات این رژیم اضافه کرده است.

آن طور که روزنامه معاریو گزارشی منتشر کرده، اولین شکست ارتش، عدم حضور ارتش یا شاباک در نزدیکی مرز با غزه و عدم آمادگی برای هر حمله احتمالی بوده حال آنکه برخی گزارش‌ها قبلا از احتمال بروز حمله‌ای محتمل، صحبت کرده بود.

شکست دوم، نبود نیروی کافی برای مقابله با کماندوهای حماس و فلسطینی در شهرک بئری و مناطق نزدیک به مرز با غزه بوده حال آنکه اسرائیل همیشه به دروغ افتخار کرده که ارتش شکست‌ناپذیر است.

بدتر اینکه «آوی رونزبرگ» فرمانده لشکر نوار غزه از جایی که بوده فرار کرده و معنای این حرف این است که هیچ کس از ارتش در بئری نمانده که سایر امور را هدایت یا هماهنگی کند.

آوی، خرداد ماه گذشته استعفا کرد و گفت، در ماموریت زندگی‌اش شکست خورده است.

علاوه بر این، این اذعان به شکست پس از گذشت قریب به دَه ماه از این شکست بیان شده و هر چند عمق آن هنوز عیان نشده اما سیر میدانی جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که فقط مردم و زیرساخت آن را هدف بمب‌ های آمریکایی و غربی قرار داده، و کار بیشتری از پیش نبرده، نشان می‌ دهد، شکست هم در سطح بازدارندگی است هم در عملیات آفندی و هم بعد از عملیات که نشانه‌ های آن خیلی وقت است پدیدار شده و تبعات آن در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی اسرائیل خود را نشان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.