معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سطح تبادلات مالی ایران و افغانستان پارسال از یک میلیارد و هفت صدم دلار گذشت که ۷۰ درصد آن سهم خراسان رضوی است.

 سهم ۷۰ درصدی  خراسان رضوی در تراز تجاری ایران و افغانستان

به گزارش قدس خراسان، حسن نوری‌زاده عنوان کرد: بازار افغانستان دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران و بازارهای هدف این کشور است.

وی اظهار کرد: گذرگاه زمینی دوغارون برای انتقال کالاهای ایرانی به سمت افغانستان برای تجار و سرمایه‌گذاران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حاکمیت این کشور همسایه به دنبال افزایش سطح مبادلات این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان است که در همجواری گمرک مرزی دوغارون قرار دارد، این معبر زمینی مهمترین دروازه ورود کالاهای ایرانی به افغانستان است.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه حوزه تجارت خراسان رضوی با افغانستان حائز اهمیت است، بیان کرد: این استان ۳۰۷ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که امنیت بالایی را از آن خود کرده و این امر منجر به افزایش سطح روابط ۲ کشور در بخش‌های مختلف شده است، سطح تبادلات مالی ایران و افغانستان پارسال از یک میلیارد و هفت صدم دلار گذشت که ۷۰ درصد آن سهم خراسان رضوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.