وبگاه اسرائیلی واللا سه‌شنبه شب در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که حماس مجهز به موشکهای دوربردی است که می‌تواند قدس اشغالی و تل‌آویو را هدف قرار دهد.

ارتش اشغالگر: حماس همچنان مجهز به موشک‌های دوربرد است

به گزارش قدس آنلاین، وبگاه واللا شب گذشته با انتشار گزارشی از ارزیابی ارتش اشغالگر از توانمندی‌های حماس مدعی شد که با وجود شهادت «۱۴ هزار نیروی حماس» در جریان جنگ جاری، حماس همچنان از توانایی هدف قرار دادن تل‌آویو و قدس اشغالی برخوردار است.

فرمانده مرکز شلیک در فرماندهی جنوب، سرهنگ ی. که مسؤول رهگیری راکت‌ها، موشک‌های ضد تانک و تک تیراندازان است، ادعا کرد که «فرماندهان لشکر و تیمهای رزمی تیپ مشغول کشتن اعضای حماس و منهدم کردن مراکز فرماندهی و کنترل این جنبش و شناسایی و انهدام زیرساختها با تمرکز بر انبارهای اسلحه و مراکز تولید مهمات آنها هستند».

در ادامه این گزارش ادعا شد که ارتش اسرائیل در این مرحله در تعیین تعداد تونل‌ها با مشکل مواجه است؛ هرچند که تونل‌های باقی‌مانده دارای کیفیت سایت‌های زیرزمینی که از ابتدای جنگ وجود داشته و توسط آنها تخریب شده‌، نیستند.

شاید همین امر، یکی از دلایلی باشد که محمد الضیف و راقع سلامه از آنها خارج شده‌اند، همین باشد.

واللا به نقل از ارتش اشغالگر نوشت که «حدود ۱۴۰۰۰ جنگجوی حماس از جمله ۶ فرمانده تیپ، ۲۲ فرمانده گردان و ۱۴۸ فرمانده گروهان کشته شدند». اما هنوز عنصر مهمی در دست جنبش است، یعنی تونل‌ها. «اگرچه ارتش اسرائیل تعداد زیادی از آنها را در نوار غزه منهدم کرده است».

این وب‌سایت به نقل از ارتش اشغالگر همچنین نوشت که «با وجود موفقیت‌های ارتش؛ حماس همچنان به نبرد با ارتش اسرائیل تمایل دارد و تلاش‌های سازماندهی شده‌ای برای بازسازی زیرساخت‌ها و جذب نیروهای بیشتر دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی مرحله تعیین محل تونلها در محور فیلادلفیا را به عنوان یک فرآیند طولانی که زمان بیشتری را می طلبد، اعلام می‌کند.در خصوص مذاکرات برای آتش‌بس و تبادل اسرا، ارتش اسرائیل تخمین می‌زند که تا زمانی که سطوح سیاسی تصمیم‌گیری کنند، درگیری‌ها با همان شدت چند روز اخیر ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.