رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: صادرات ایران به ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشته است و امید است که به زودی از چین در صادرات به این کشور پیشی بگیریم

صادرات ایران به‌ارمنستان از ۷۰۰ میلیون دلار گذشت

به‌گزارش قدس آنلاین، یاری‌جانیان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان اظهار کرد: کشورمان برای اولین بار به صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری به خاک ارمنستان رسید به طور کلی اگر با همین رویه پیش برویم می توانیم از چین نیز عبور کنیم و به صادر کننده دوم به این کشور برسیم.

وی افزود: متاسفانه در گذشته بنا به دلایلی در صادرات به این کشور موفق نبوده ایم و به دلیل صادرات کالای کم کیفیت بود، ولی در سالهای اخیر کالاهای بسیار خوبی در زمینه کالاهای صنعتی در حوزه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی و گرمایشی و سرمایشی بخصوص در حوزه گلخانه ای به این کشور صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان افزود: وقتی ارمنی ها مشاهده می کنند که قیمت کالاها و گلخانه های ایرانی ارزان تر از کشورهای دیگر است قطعا به سمت ما سوق پیدا خواهند کرد.

یاری‌جانیان اضافه کرد: در بین کشورهای این منطقه، ارمنستان عملکرد بسیار خوبی در حوزه تجاری و همکاری های مشترک با ایران دارد و این کشور می تواند که به ویترینی برای فعالیت‌های صادرات ایران باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.