اسرای فلسطینی شرایط خوبی در زندان‌ های رژیم صهیونیستی ندارند، به تازگی جزئیاتی از شرایط آنها در رسانه های عربی منتشر شده است.

در زندان‌ های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام گزارش ها، از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۹۶۱۶ فلسطینی را در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند و تا روز گذشته خبری از وضعیت آنها نبود تا اینکه امروز وکیل سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین جزئیات هولناکی از وضعیت شکنجه اسرای نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی فاش کرد.

خالد محاجنه، وکیل سازمان امور اسرای فلسطین موفق شده با ۲ اسیر از نوار غزه به نام‌ های «محمد عرب» و «طارق عابد» در زندان عوفر واقع در کرانه باختری دیدار کند و از این رو اطلاعات تازه ای را در نشست مطبوعاتی خود به رسانه ها بیان کرد.

به گفته او، یک هفته قبل از انتقال محمد عرب، روزنامه‌ نگار بازداشت‌ شده از اردوگاه «سدی تیمان» به زندان عوفر تا زمانی که این موضوع را به او اطلاع نداده بود از حضور او در زندان عوفر مطلع نبود.

محاجنه عنوان کرد: عرب‌ به همراه حدود ۱۰۰ زندانی با چشم‌ بند به زندان عوفر منتقل شدند، درحالی‌ که زندانیان تصوری از آنچه که به کجا می‌ روند، نداشتند و هنگام خوردن، نوشیدن و رفتن به سرویس بهداشتی، اجازه باز کردن دستبند و پابند پلاستیکی را ندارند. اسرا در سلول‌ های شلوغ به مساحت ۵ تا ۶ متر، سیمانی و فاقد تهویه و دارای تخت‌های آهنی بدون تشک و پتو نگهداری می‌ شوند. در هر کدام از این سلول‌ ها ۲۵ اسیر نگهداری می‌ شوند که برخی از آنها روی آهن و برخی از آنها روی زمین می‌ خوابند.

وی ادامه داد، اسرای غزه مجبورند با دستبند غذا بخورند و هر زندانی در طول روز یک وعده غذایی دارد که شامل ۱۰۰ گرم نان، یک عدد خیار یا گوجه‌ فرنگی و مقدار بسیار کمی شیر است.

به گفته  وکیل سازمان امور اسرای فلسطین، زندان عوفر دارای دو بند شکنجه است و صدای فریاد اسرایی که شکنجه می‌ شوند مدام به گوش می‌ رسد. اخیراً نظامییان اسرائیلی به همه اسرای عوفر حمله کرده‌اند و موجب شکسته شدن دست‌ ها و پاهای شمار زیادی از این اسرا شده‌ اند.

چند روز پیش نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که شهادت‌ های هولناک اسرای آزاد شده و آثار برجای مانده از اقدامات وحشیانه بر روی بدن‌ های آنها نشانگر جنایت‌ های فجیعی است که در زندان‌ ها و بازداشتگاه‌ های رژیم صهیونیستی صورت می‌ گیرد.

حماس اعلام کرد که جنایات ارتکابی علیه اسرای فلسطینی در زندانهای اسرائیلی، چندین برابر وحشیانه تر از اقداماتی است که بازداشت‌ شدگان در زندان‌ های گوانتاناهو و ابو غریب تجربه کرده‌ اند.

وکیل سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه ای اعلاک رد: بیش از ۱۰۰ اسیر بیمار و مجروح بدون هیچ درمانی در سلولهای شلوغ به مساحت ۵ متر، سیمانی و فاقد تهویه و دارای تخت‌ های آهنی بدون تشک و پتو نگهداری می‌ شود. در هر کدام از این سلول‌ ها ۲۵ اسیر نگهداری می‌ شوند که اکثر آنها روی زمین می‌ خوابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.