مطابق اظهارات وزیرکار، دولت برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری به ۶.۹درصد تا پایان سال را دارد.

هدف‌گذاری دولت برای کاهش نرخ بیکاری به ۶.۹ درصد

به‌گزارش قدس آنلاین، آخرین بررسی های مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری در بهار۱۴۰۳ بیانگر این است که  نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۷.۷ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در فصل بهار بیکار بوده‌اند که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل( بهار ۱۴۰۲) ، ۰.۵درصد کاهش یافته است.

در بهار ۱۴۰۳، به میزان ۴۱.۲ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل(بهار ۱۴۰۲) تغییر نیافته است.

سید صولت مرتضوی,  وزیر کار گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار بوده‌ایم به صورتی که نرخ بیکاری ما به ۷.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این، کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان را داشتیم و شاهد کاهش نرخ بیکاری جوانان بودیم. نرخ مشارکت اقتصادی در ۱۶ استان افزایش داشته است و در ۲۱ استان نرخ بیکاری تک‌رقمی شده و نرخ بیکاری سایر استان‌ها هم کاهش قابل توجه داشته است، بنابراین هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان سال نرخ بیکاری را به رقم ۶.۹ درصد برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.