نتانیاهو به‌تازگی شروط جدیدی برای امضای توافق با گروه‌ های فلسطینی مطرح کرده است که حتی مقامات اسرائیلی نیز اکنون به آن معترض هستند.

انتقادات به نتانیاهو ادامه دارد/ با استعفایت، شهرک نشینان را خوشحال کن

به گزارش قدس آنلاین، رئیس موساد که به عنوان رئیس هیأت مذاکره‌ کننده تل‌ آویو بارها برای شرکت در مذاکرات آتش‌ بس به قطر و مصر سفر کرده است، در ادامه اشاره کرد که ایجاد سازوکار نظارتی برای افرادی که به شمال غزه بازخواهند گشت، چند هفته طول خواهد کشید.

دیوید بارنیاع همچنین گفت که پافشاری نتانیاهو بر شروط جدید در مذاکره با حماس ممکن است منجر به ناکامی توافق شود.

اما این شروط چه مواردی است که باعث شده بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به آن اعتراض کنند؟

نتانیاهو در شروط جدید خود خواستار تسلط ارتش این رژیم بر محور «فیلادلفیا» در جنوب غزه و گذرگاه «نتساریم» در مرکز این منطقه و جلوگیری از جابه‌ جایی نیروهای مقاومت از جنوب غزه به شمال شده است.

این موضوع باعث طولانی شدن مذاکرات برای آتش بس شده، «یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در فلسطین اشغالی نیز به‌شدت نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و به او گفت که با استعفایش بسیاری از شهرک‌ن شینان را خوشحال خواهد کرد.

از سوی دیگر حماس گزارش‌ ها مبنی بر تصمیم این جنبش درباره تعلیق مذاکرات غیرمستقیم با اشغالگران در خصوص تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه را پس از حمله ارتش اشغالگر به منطقه «مواصی» در غرب خان یونس تکذیب کرد.

جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: «شکی نیست که کشتارهای هولناک بر هر تلاشی در مذاکرات تأثیر می‌ گذارد.» اما وی افزود: «تلاش‌ ها و اقدامات میانجی‌ ها همچنان ادامه دارد.»

منابع شرکت کننده در تلاش‌ های میانجی‌ گری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه که با روزنامه العربی الجدید گفت‌ و گو کردند، گفتند که دور جدید مذاکرات غیرمستقیم این هفته در دوحه بین جنبش حماس و مقامات اشغالگر برگزار می‌ شود.

همین منابع اشاره کردند که هنوز تاریخ دقیق از سرگیری این مذاکرات یا سطح شرکت کنندگان مشخص نشده است.

شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) نیزگزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد قصد دارد ظرف روزهای آینده به قطر برود تا درباره اسرا گفت‌ و گو کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.