با حضور معاون استاندار، مدیر کل کمیته امداد و جمعی از مددجویان از دستاوردهای فرهنگی علمی و اجتماعی دولت سیزدهم در کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی رونمایی شد.

رونمایی از دستاوردهای دولت سیزدهم در کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش قدس خراسان، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم رونمایی از دستاوردهای دولت در کمیته امداد گفت: کمیته امداد در بحث کمک رسانی به محرومان در جهان به الگویی تبدیل شده است که کشورهای دیگر به دنبال پیاده سازی آن هستند. حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: ۱۴ هزار نفر در مدت ۳ سال دولت آیت الله رئیسی از پوشش کمیته امداد در خراسان رضوی خارج شده و توانمند شده‌ اند. وی تصریح کرد: خدمتگزاری به محرومان و مستضعفان از اولویت‌ های دولت آیت الله شهید رئیسی بود و این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی هم گفت: در سال ۱۴۰۱ به بعد صفه انتظار در کمیته امداد به صفر رسیده و فقط برای مسکن مددجویان منتظر یاری خیرین هستیم. سلم آبادی افزود: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ جهیزیه در سال قبل که هر سری جهیزیه بیش از ۴۰۰ میلیون ریال ارزش داشت، در بین مردم و نو عروسان توزیع شد. وی اضافه کرد: در حوزه مسکن، خراسان رضوی در مسکن محرومان از ۱۴ استان جلوتر است و در این حوزه ۴۴ هزار خدمت در بحث ساخت، تعمیر و تحویل به محرومان انجام شده است.

سلم آبادی گفت: در حوزه خدمت به محرومان کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در ۱۲۰ خدمت در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارد. وی با عنوان اینکه در دولت آیت الله رئیسی خدمات کمک معیشتی به خانواده‌ ها افزایش ۲۹۰ درصدی داشته‌ است، گفت: پارسال بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک‌ های مردمی جمع آوری و در بین نیازمندان جامعه توزیع شده است. سلم آبادی افزود: در کمک هزینه ازدواج شاهد افزایش ۶۷۳ درصدی در تهیه و توزیع لوازم ضروری زندگی بوده ایم و بیش از ۱۴ هزار مورد معافیت انشعابات و تسهیلات شهرداری برای ۷ هزار خانوار انجام گرفته است. وی گفت: در موضوع وام‌ های قرض الحسنه افزایش ۲۸۴ درصدی و در کمک به احداث و تکمیل مسکن مددجویان افزایش ۵۵۳ درصدی صورت گرفته و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد کمک به تعمیر مسکن مددجویان انجام شده است.

در پایان این برنامه از ۲۱ دستاورد دولت سیزدهم در کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول ۳ سال رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.