مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:منابع آب شهرها و روستاهای استان همزمان با دهه اول محرم و با هدف خدمت رسانی به عزاداران عاشورای حسینی، توسط کارشناسان کنترل این شرکت تحت آزمایش های کنترل کیفیت قرار گرفت.

نظارت بر کیفیت آب شرب خراسان رضوی در ایام محرم تشدید شد

حسین امامی به گزارش قدس خراسان، افزود: در این راستا مخازن ۱۰۱ شهر و ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و موکب های استان سه هزار و ۲۰۰ مورد کلرسنجی شد و ۸۸ تانکر سیار توزیع آب هم در ۲۵۰ روستای دارای تنش هم کنترل کیفی شد و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مسوولان کنترل کیفی و آزمایشگاه های شرکت آبفا در سطح استان و آبداران به صورت مستمر پیگیر تضمین سلامت آب شرب شهرها و روستاها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خط قرمز این شرکت، کیفیت آب است و سلامت آب شرب سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش سالانه با یک میلیون و ۲۷۱ هزار مورد آزمون کیفیت، بررسی و رصد می شود.

امامی افزود: ۴۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در خراسان رضوی فعال است و وظیفه این واحدها کنترل و ارزیابی مستمر آب شرب است و آب تولیدی از سلامت و کیفیت در حد استانداردهای تعریف شده برخوردار است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب خراسان رضوی به جز شهر مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.