مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۶۵۷ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان تحت پوشش شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند.

۶۵۷ هزار نفر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: این تعداد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب شهرهای سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، گلبهار و شهرک فرهنگیان طرقبه، مسکن مهر شاندیز، شهرک شهرجو گناباد و سه روستا در قلمرو شهرستانهای کلات، جغتای و فیروزه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: فاضلاب این میزان جمعیت از طریق ۷۰ کیلومتر خط انتقال و حدود هزار و ۵۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری به چهار تصفیه خانه و سه پکیج و همچنین سیستم تالاب مصنوعی روستایی در مجموع به ظرفیت ۸۶ هزار و ۵۹۰ متر مکعب در شبانه روز منتقل و تصفیه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سیاست دولت و وزارت نیرو واگذاری پساب فاضلاب به جای آب به صنایع است که در راستای اجرای این سیاست اقدامات مختلفی به منظور جذب سرمایه گذار بخش غیر دولتی و اجرا و تکمیل طرح های فاضلاب انجام شده است.

امامی افزود: با تکمیل تصفیه‌خانه های در دست ساخت بخش خصوصی، ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب شهری در این استان به ۱۱۹ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: اجرای این سیاست به حفظ منابع آب شرب و توسعه صنعت در خراسان رضوی منجر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.