مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: ساخت ۳۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در تربت‌حیدریه ضروری است که ساخت ۲۴۷ کیلومتر از این شبکه در دست اقدام است.

ساخت ۳۵۰ کیلومتر شبکه دفع فاضلاب در تربت‌حیدریه ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عباسی افزود:۲۱۰ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در تربت‌حیدریه در حال بهره برداری است و ۲۹ هزار مشترک هم از خدمات این بخش بهره می برند.

وی ادامه داد: با اجرای ۸۵کیلومتر شبکه جدید جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تمام مناطق شهر تربت حیدریه تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می گیرند.

راه‌اندازی سامانه تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: با راه اندازی سامانه تغلیظ لجن واحد تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه در اردیبهشت ماه امسال مشکل حمل و نگهداری لجن در این واحد به زودی برطرف می شود.

عباسی افزود: یکی از چالش‌های اصلی تصفیه خانه های فاضلاب، دفع لجن حاصل از فرآیند این واحدهاست که با بهره برداری از این سامانه، امکان آبگیری کامل لجن به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مکعب در روز فراهم می شود.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری مشترک شامل اعتبارات ملی و بخش خصوصی در اجرای سامانه تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است و این سامانه پیشرفته ترین در نوع خود دراستان های خراسان محسوب می شود و تا کنون در هیچ شهری به کارگرفته نشده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: پیش از این لجن تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه به شکل طبیعی خشک می شد که با توجه به افزایش دبی، نصب و راه اندازی سامانه تغلیظ  در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.