ارتش روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» این کشور یک فروند موشک کروز «سایه طوفان» اوکراین را در منطقه «کوپیانسک» منهدم کرده است.

روسیه موشک «سایه طوفان» اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین، یک فرمانده ارتش روسیه که نام وی اعلام نشده است، با بیان این مطلب افزود: یک هواپیمای بدون سرنشین «Tekever» ساخت پرتغال، یک پهپاد شناسایی، یک موشک کروز «سایه طوفان» و یک «هیمارس» با برد بلند اوکراینی را به تازگی سرنگون کردیم.

وی توضیح داد که موشک سایه طوفان با اولین شلیک سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» مورد اصابت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ انگلیس و فرانسه موشک‌های «سایه طوفان» به اوکراین ارائه داده‌اند که برد آنها بیش از ۱۵۵ مایل است و مجهز به کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی است و می‌تواند علیه اهداف ثابت به کار گرفته شود.

از سوی دیگر، نشریه «نیوزویک» گزارش داده که اوکراین ممکن است به زودی موشک‌های کروز هواپرتاب سایه طوفان را از ایتالیا، متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید دریافت کند.

به نوشته نیوزویک، اوکراین تاکنون از این تسلیحات برای هدف قرار دادن دارایی‌های کلیدی روسیه، از جمله یک کشتی جنگی و زیردریایی «Rostov-on-Don» مستقر در شهر بندری کریمه در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) استفاده کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ در پی بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.