امروز روزنامه دیلی میل یادداشتی از نخست وزیر پیشین انگلیس منتشر کرد که او گفته بود، ترامپ می خواهد با زور و اجبار روابط حسنه جهانی با روسیه را ایجاد و به جنگ میان این کشور و اوکراین پایان دهد.

ایجاد روابط حسنه جهانی با روسیه از طریق زور و اجبار!/ آیا نخست‌ وزیر پیشین انگلیس راست می گوید؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش از اینکه نخست وزیر انگلیس بخواهد درباره نقشه های ترامپ برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین اظهار نظر کند یا طرح های ترامپ را لو دهد، نخست وزیر مجارستان هم در این باره صحبت کرده بود و معتقد بود با رئیس جمهور شدن ترامپ، این جنگ پایان می یاد.

اما پایان این جنگ به چه قیمتی؟

آن طور که «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر پیشین انگلیس گفته، طرح صلح ترامپ شامل مراحل زیر است؛

غرب به اوکراین اجازه می‌ دهد تا از موشک‌ های ATACMS (سامانه‌ های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا) و سایه طوفان (Storm Shadow متعلق به ارتش بریتانیا) و همچنین سایر تسلیحات برای هدف قرار دادن فرودگاه‌های داخل روسیه استفاده کند. به ادعای این مقام پیشین انگلیسی، به محض عقب راندن نیروهای روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه می‌تواند پیشنهاد معامله را بدهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: پس از پایان جنگ، برخی از نیروهای اوکراینی در کشورهای اروپایی مستقر می‌ شوند تا جایگزین بخشی از ۷۰ هزار سرباز آمریکایی برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه شوند.

جانسون تشریح کرده است که این امر به ترامپ امکان می‌ دهد تا در هزینه‌های خود صرفه‌ جویی کند، نیروهای آمریکایی را به خانه بازگرداند و اروپایی‌ ها را وادار کند تا برای دفاع از خود، که یکی از اهداف مهم وی است، کارهای بیشتری انجام دهند.

از نظر جانسون، تنها راه رسیدن به چنین نقطه ای از مسیر زور و اجبار است و ترامپ از این طریق به وجود چشم انداز واقعی دوستی و ایجاد روابط حسنه جهانی با روسیه کمک کند!

در حالی که ترامپ در کارزارهای انتخاباتی خود همواره مدعی شده است که می تواند ظرف ۲۴ ساعت جنگ اوکراین را پایان دهد، او از جمله مخالفان تداوم حمایت های نظامی و مالی از اوکراین است، با این حال رئیس‌ جمهوری اوکراین نخستین تماس تلفنی خود را با ترامپ از سال ۲۰۲۱ انجام داد، ترامپ پس از این تماس، ارتباط با زلنسکی را مثبت ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.