تحولات منطقه

حجت‌الاسلام شریعتمداری بیان کرد: در ایام تبلیغی دهه اول ماه محرم ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۱ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حکم دریافت نمودند که از این تعداد ۶ هزار و چهارصد نفر از سوی شعبه قم بوده است.

اعزام ۱۱ هزار مبلغ در ماه محرم ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری، مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام با اشاره به اعزام مبلغان به صورت پیاپی از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: علیرغم اعزام های گوناگون، مبلغان ارجمند در اعزام ماه محرم، حضور چشم‌گیری داشتند و نزدیک به ۱۱ هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حکم دریافت نمودند که از این تعداد ۶ هزار و چهارصد نفر از سوی شعبه قم بوده است.

مدیرکل تبلیغ عمومی با اشاره به افزایش چشمگیر اعزام گروه‌های تبلیغی در ایام تبیغی ماه محرم سال جاری بیان کرد: در اعزام های اخیر فعالیت گروه‌های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی به بالندگی رسیده و اکنون شاهد رشد بیش از پیش اعزام گروه‌های تبلیغی در این نهاد مقدس هستیم به گونه‌ای که در محرم امسال نزدیک به ۴۰۰ گروه تبلیغی فعالیت نمودند و در کلیه شعب دفتر اعزام گروه‌های تبلیغی تا ۸۶ درصد رشد را شامل شده است؛ به عنوان نمونه نمایندگی خوزستان کل اعزام محرم سال جاری خود را به گروه‌های تبلیغی اختصاص داد و شعبه جنوب شرق که در سال گذشته اعزام گروهی نداشت امسال توانست ۱۷ گروه تبلیغی را فعال نموده و نزدیک به ۳۰ درصد اعزام خود را به گروه‌های تبلیغی معطوف نماید.

وی در ادامه افزود: مساجد، مراکز فرهنگی، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی، آستانه مقدسه حضرت معصومه«س»، دفاتر ائمه محترم جمعه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، دانشگاه علوم پزشکی و... از جمله مراکز بهره‌مند از مبلغان توانمند دفتر تبلیغات اسلامی بوده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری تصریح کرد: بسته ویژه آموزشی محرم، نشست های قبل از اعزام با دعوت از فرهیختگان نظیر سیدهاشم الحیدری معاون حشدالشعبی عراق و اساتید معززی چون استاد نظری منفرد و ره‌توشه‌های عمومی، ویژه خانواده و مناطق مشترک از جمله اقداماتی بود که در جهت عمق بخشی و غنی سازی این اعزام صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغ عمومی گفت: یکی دیگر از ویژگی های تبلیغ محرم امسال مدیریت و توزیع عادلانه مبلغان به استان ها بود که با مدیریت اعزام به استان های قم، خراسان رضوی و اصفهان صورت گرفت و به جای آن، اعزام به استان های کمتر برخوردار افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.