رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که ۱۵۱ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده اند.

مسافران مراقبت های لازم در خصوص نیش پشه داشته باشند

شهنام عرشی٬ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که ۱۵۱ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده اند که تنها ۱۲ مورد انتقال محلی بوده و ۱۱ نفر در استان هرمزگان و یک مورد در استان سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: بیمار شناسایی شده مبتلا به تب دنگی در تهران برای گذشته بوده و این فرد سابقه مسافرت به کشور امارات را داشته است.

عرشی ادامه داد: شناسایی بیماران مبتلا به تب دنگی به معنای آلودگی آن مناطق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۵ مورد مبتلا به بیماری تب دنگی سابقه سفر به کشور امارات را داشته اند. اقدامات پیشگیرانه در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق آلوده انجام شده اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بررسی ها نشان می دهند که در مناطق شمالی کشور پشه آلوده وجود ندارد و انتقال موارد گزارش نشده است. مسافران باید مراقبت های لازم را در خصوص نیش پشه داشته باشند و از لباس های آستین دار استفاده و دیگر موارد حفاظتی را رعایت کنند.

عرشی افزود: بیماری تب دنگی که بر اثر نیش پشه آئدس در افراد منتقل می شود٬ واگیردار نبوده و از فردی به فرد دیگر منتقل نخواهد شد.

وی گفت: تب دنگی تاکنون در استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، بوشهر، تهران، مشهد، سیستان و بلوچستان، اصفهان و گیلان مشاهده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.