به منظور مهیا شدن شرایط برای بهبود روابط سیاسی سوریه-ترکیه از طریق مذاکرات، گشت‌زنی‌های نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه از سر گرفته می‌شود.

گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در سوریه احیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دولت روسیه خواهان تسریع در بازگشت روابط سوریه و ترکیه به حالت عادی شده و معتقد است باید شرایط برای بهبود روابط سیاسی از طریق مذاکرات مهیا شود که ممکن است نشست‌های فنی امنیتی آتی بین دمشق و آنکارا در بغداد این مسیر را هموار کند.

در همین راستا، روزنامه الوطن به نقل از منابع مخالف دولت سوریه که به ترکیه نزدیک هستند، خبر داده گشت‌زنی‌های نظامی مشترک روسیه و ترکیه در جاده حلب - لاذقیه، معروف به جاده M4 انجام خواهد شد تا این جاده آماده ارائه خدمات شود.

منابع آگاه می‌گویند در نشست ۲ هیأت نظامی روسیه و ترکیه در گذرگاه «ترنبه» در حومه لاذقیه که چهارشنبه گذشته برگزار شد، اقدامات برای آغاز مجدد گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در جاده M4 به منظور تضمین امنیت جاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جاده بین‌المللی از ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در پی حملات گروه‌های تروریستی که که به دنبال جلوگیری از باز شدن جاده بین‌المللی و ممانعت از بازگشت روابط عادی بین سوریه و ترکیه به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۱ بودند، از مدار خدمت خارج شده بود.

این منابع گفتند در این نشست هیأت نظامی روسیه از همتای ترکیه‌ای خود خواست برای تضمین امنیت جاده M4 اقدام کند، در ۲ طرف جاده محافظانی مستقر کند و تروریست‌ها را به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» براند.

این منابع پیش‌بینی کردند در صورت انجام اقدامات مورد نظر و موفقیت ماموریت گشت‌های نظامی مشترک روسیه- ترکیه که قرار است به محض شروع مجدد کار، سرعت آن افزایش یابد، جاده M4 تا پایان سال جاری میلادی افتتاح شود.

به گفته این منابع، در مذاکرات میان ۲ هیات نظامی روسیه و ترکیه، گشایش گذرگاه‌ها بین مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مناطق تحت کنترل تروریست‌های نزدیک به ترکیه، به‌ویژه گذرگاه «ابوالزندین» بررسی شد که مناطق تحت کنترل این تروریست‌ها در منطقه الباب، در شمال شرق حلب را به مناطق تحت کنترل دولت سوریه متصل می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.